Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


16 Ocak 2011 Pazar

Kıymalı Kapuska

Herkese iyi ve güzel pazarlar.Dışarıda usul usul yağmur yağarken evde sıcacık bir pazar günü geçirmek,tembellik etmek çok güzel.Uzun bir süreden beri hafta sonları çok yoğun geçiyordu.Biraz yorulmuştum doğrusu.Ondan olsa gerek bugün sabahtan beri evde aylak aylak dolanıyorum.Bir filim izledim,gazetelere göz attım,kahve keyfi yaptım.Denemek istediğim bir tarifim var aslında gönül ister ki mutfağa gireyim ama tembellik bugün ağır basıyor biraz.

Kapuska severmisiniz bilmiyorum ama tarifini vermek istiyorum.Şimdi bazılarınız belki sevmiyorum diye içinden geçirdi.Ama gerçekten yiyip de beğenmediği için mi yoksa hiç yemediği halde önyargılarından mı?Çünkü bizim evde en yemek seçmeye yatkın kişi bebedir.Bazı yemeklerde biraz mırın kırın eder.Ama ben ne yaparım bir şekilde ona o yemeği tattırıp kararını öyle vermesini isterim.Çünkü tatmadan bilemezsin belki de seveceksin tat beğenmezsen yeme derim.Başarısız olup sevdiremediğim yemek olmadımı oldu tabiki ama çok çok az.Yaşasın anne baskısı :)

Malzemeler

  • Bir küçük beyaz lahana (kapuska yapacağınız lahana beyaz ve sıkı olmalı)

  • 250 gr kadar kıyma

  • 2 adet kuru soğan eğer soğanınız büyükse bir tane de yeterli olur

  • salça

  • tereyağ ve sıvıyağ

Lahananızı küçük parçalar halinde doğrayıp yıkayın göbeğinde ki çok sert kısımlarını yemeğinize koymayın.Tencereye yemeklik doğradığınız soğanlarınızı yağda biraz kavurun.Kıymayı ilave edip kıymanızı da kavurup içine salçanızı ilave edin.En son süzdürdüğünüz lahananızı tencerenize koyup iyice karıştırın çok az su ilavesi ile pişmeye bırakın.Bu arada suyu eksilirse biraz sıcak su ilavesi yapabilirsiniz.Tuzunu eklemeyi unutmayın.

Not

Farkında iseniz yağ ve salça ölçüsü vermedim.Belki vereceğim ölçü size abartı gelebilir diye.Bana göre bu yemeğe lezzet veren kıymadan çok salça ve yağıdır.Yeterli kırmızılıkta olmayan ve yağı suyunun üzerinde kalmış bir kapuska bana göre çok lezzetli olmaz.Bu benim görüşüm.Aslında bir de acı ilavesi yapmak gerekir ki o da herkesin acı yemiyeceği düşünülerek tabaklara konulmak üzere eklenmemiştir.


Herkese keyifli ve mutlu haftalar dilerim,bereketle ve ağız tadıyla kalın............

10 yorum:

Ordanburdanhayattan dedi ki...

çok severim ben de kapuskayı ablacım. pek pişirmeme nedense ama çok severim. ellerine sağlık

PAPATYA PRENSES dedi ki...

işte not yazısıyla yazıya altın vuruşu yapmışsın ablacım:) türk mutfağının lezzeti yağı ve salçasıdır ama söz konusu kapuskaysa kesinlikle böyledir:) ayol salçasız yağsız kapuska mı olur ne o öyle yal gibi:)))

ellerine sağlık ablacım..

hayırlı huzurlu bir hafta diliyorum..

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Salça konusunda hem fikiriz yağı az kullanırım ama salça renk vermeli.Annem renksiz yemeğe hastane yemeği der ondan kalmış herhalde bende bu gece yaptım ama resimleyemedim.Ellerine sağlık Gülerciğim iyi bir hafta diliyorum sevgiler..

Hayattan Azıcık dedi ki...

Lahana bir nevi ilaçtır antioksidan vs vs sende bana ilaç oldum biraz önce doğraıdm lahanayı ama nasıl yapılıyor bilmiyorum lahanalar bana baktı ben lahanalara öylece bıraktım bloğuma bakayım dedim ve sende bunu gördüm. Gidip yapabilirim artık teşekkür ederim. Anneminkine benzer inşallah.

Sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok severiz ve mutlaka pişer bizde. Eline sağlık canım. afiyetler olsun:)

Adsız dedi ki...

Kapuska hele de biraz acı olursa çok güzel olur. Ellerinize sağlık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Salçasız asla diyenlerdenim:)))

Ellerine sağlık canım...

Tümay Öztürk dedi ki...

Nefis! Bak iyi aklıma geldi yarın pişireyim bende Güler abla:) Saol:) Ellerine sağlık...

mintinin dünyası dedi ki...

sevgili arkadaşım.
notun kısmında yazdıklarına kesinlikle katılıyorum.
mutfağımda pişmeyen bir lezzet eşim dolayısıyla.
ellerine sağlık diyorum.
sevgilerimle...

Cafe Pepela dedi ki...

Kapuskayı sevmee mi :)
Bol acılı olacak ama!
Şifa ola inşaAllah..

Blog Widget by LinkWithin