Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


17 Mart 2009 Salı

Creme Brule




Geçen gün nasıl bir tatlı yapsam diye bakınıyordum ve Oktay Usta da bu tatlıyı keşfettim.Kesinlikle çok ama çok hafif ,çok lezzetli kısacası süper herkes bir denesin emin olun memnun kalacaksınız.Ben yumurtalı tatlı sevmem yumurta kokar diyenler size diyorum hiç ama hiç yumurta kokusu falan yok.Bu bir fransız tatlısıymış.Anlamı da yanık krema demekmiş.
Ben biter bitmez bir daha yapacağım. İşte tarif geliyor
Malzemeler
  • 4 yumurta
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 2 su bardağı krema (2 adet 200 gr lık krema bu ölçüye denk geliyor)
  • 3 su bardağı süt
  • 1 paket vanilya (ben 2 paket koydum)
  • üzeri için esmer şeker yada pudra şekeri

Yapılışı

Sütü ve kremayı tencereye alıp 2-3 dakika kaynatın.Ocaktan alıp içine şekeri ve vanilyayı ekleyip mikserle çırparak soğutun.Karışım soğuyunca yumurtaları tek tek kırıp iyice karıştırın.Bu sulu karışımı fırın kaplarınıza alarak içine su koyduğunuz bir tepsiye fırın kaplarınızı yerleştirin.Fırında bu şekilde benmari usulü pişirin ben 170 derecede 40 dakika kadar pişirdim.Tatlıların üzeri pembeleşti ama orta kısımları hala sulu gibiydi.Fakat bu tip tatlılar soğudukça sertleşeceğinden endişelenmeyin.Soğuyunca kıvamını buluyor.

Aslında tatlı fırından çıkıp soğuduktan sonra servis edileceği zaman içine soğuk su (tatlılar piştiği için tekrar fırına girdiğinde iyice sertleşmesin diye) konmuş tepsiye kapları ile konup üzerlerine esmer şeker ya da pudra şekeri serpip o şekerin yakılarak daha doğrusu karamelize ederek servis edilmesi gerekiyormuş.Asıl olanda o şekerin pürmüz ile yakılmasıymış ama fırın da o işi görüyormuş.Ama ben bu kısmı uygulamadım.İlk pişirme aşamasında üstleri o kadar güzel pişti ki gerek görmedim.İsterseniz o şekilde deneyebilirsiniz.Fakat mutlaka denemelisiniz

Afiyet olsun

4 yorum:

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsın ki çok merak ettim doğrusu. Yorumun için de ayrıca çok teşekkür ederim. Tarifini de not defterime aktarıcam.
Sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ne hoş bir görüntü...ellerinize sağlık.
nefis görünüyor.
güzel sözleriniz beni çook mutlu etti.
çok teşekkür ederim.

görüşmek üzere.
sevgiler,öpücükler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

aa mailmi atmışım:)nasıl olmuş inan hiç anlamadım. çok şaşırdım mailini okuyunca.
sana yorum yazarken profilimdeki mail adresimi düzeltiyordum,oğlum da kucağımdaydı:))) acaba o esnada mı bişey yaptım hihihihi...bir karışlık oldu sanırım:)

sıcacık öpücükler

Adsız dedi ki...

Öyle güzel anlatmışsın ki çok merak ettim doğrusu. Yorumun için de ayrıca çok teşekkür ederim. Tarifini de not defterime aktarıcam.
(Yorum kısmına yazmıştım aslında, niye mail olarak gitti anlamadım :) )
Sevgiler

Blog Widget by LinkWithin