Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


13 Mart 2009 Cuma

Tavuk Güveç




Herkesler iyidir inşallah.Bugün mutlu Cuma malum

Size bu tarifi vermeden önce dün akşam gittiğim Güneşi Gördüm filminden biraz bahsetmek istiyorum.

Hani şu Mahzun Kırmızıgül'ün hem oynayıp,hem yönettiği film.

İnsanların hep genelde olaylara,kişilere karşı bir önyargısı vardır ya dün birkez daha ön yargılardan kurtulmamız gerektiğine

karar verdim

Filmin konusu çok bildik ,çok güncel ,tam da hayatın içinden.Filmi izleyen sinema eleştirmenlerinden birisi bu filmdeki konulardan birkaç film çıkardı demiş.Gerçektende içiçe geçmiş fakat çok iyi işlenmiş bir senaryo vardı.Terör,töre,cehalet.akraba evliliği,kadınların doğudaki ezilmişliği kısacası doğudan kocaman bir manzara

Şimdi filmi izledikten sonra insanların birbirlerine sordukları ağladın mı ya da çok güldün mü gibi saçma sapan soruları varya bu film bazı sahnelerinde gerçekten insanın boğazına birşey düğümlüyor.

Aslında çok merak ederim neden en kalabalık yerlerde kocaman kahkahalarla gülerken,ağladığımızda neden saklarız.Ağlamak da gülmek kadar doğal değil mi?Aslına bakarsanız çok daha doğal ve samimidir ağlamak.O zaman duygularımızı biraz özgür bırakalım

Neyse lafı çok uzattık ben filmin konusunu da oyuncuları da çok beğendim.Fırsat bulursanız mutlaka izleyin


Gelelim Tavuk Güveçe


Malzemeler


  • 3 parça tavuk kalça

  • 1 adet soğan

  • 1-2 diş sarımsak

  • 1 adet kırmızı biber

  • biraz tereyağ

  • mantar (ben mantarı şu hazır kavanozdakilerden kullandım) miktarını zevkinize göre ayarlayabilirsiniz

  • Biraz toz kırmızı biber ve tuz

  • Biraz kaşar peynir rendesi

Yapılışı


Soğanı ve sarımsağı ince ince doğrayıp tereyağ ile biraz öldürdükten sonra biberi doğrayıp,küçük parçalar halinde doğradığınız tavuğu tencereye koyun.Tavuk biraz suyunu bırakıp çektikten sonra mantarları (ben büyük olanları ikiye böldüm) ilave edin.tuzunu ve toz biberini ekleyin.Fırınlayacağım için ben çok fazla pişirmedim.Zaten tavuk çok çabuk pişiyor.Güveçlere pay edip üzerlerine biraz kaşar peynir rendesi koyduktan sonra kaşarlar eriyip biraz kızarana kadar fırınlayın.Bu ölçülerle 3 adet güveç oluyor miktarı kendinize göre artırabilirsiniz



Afiyet olsun...


Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin