Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


27 Şubat 2009 Cuma





Bamya deyince çoğu insan yüzünü buruşturur.Bence en güzel yemeklerden biridir.Metabolizmayı hızlandırır,mineraller açısından da zengin bir sebze olan bamya, halsizliğe iyi gelir. Ama gelgelelim benim hiç yemek seçmeyen eşim bile bamya yemez.Yeni evlendiğimizde annem her bamya pişirdiğinde çağırırdı ben de hiç itirazsız giderdim.Ama Allahtan çocuklarım bu yemeği yiyor.Sizlere de tavsiye ediyorum


KIYMALI BAMYA

Malzemeler
  • 1/2 Kg Bamya (Ben zamanında alıp yıkayıp ayıklayıp deepfreze koyuyorum)
  • 1 adet soğan
  • 200 gr kadar kıyma
  • salça
  • toz kırmızı biber
  • yağ
  • 1/2 limon suyu

Herkes bu yemeği yapmayı bilir ama ben yinede adetten yazayım.Soğanlar yemeklik olarak doğranır,yağ ile öldürülür içine kıyması konularak kavrulur.Bir yemek kaşığının yarısı kadar salça ve bir miktar kırmızı toz biber eklenir.Üzerine sıcak su ilave edildikten sonra yarım limon suyu ilavesi ile kaynamaya bırakılır.Kaynama esnasında bamyalar da tencereye konularak ilk ve son kez karıştırılır.Bundan sonraki aşamada yemeği kaşıkla değil tencereyi hafiçe sallayarak karıştırmak gerekir.Kısık ateşte pişirilir.

Afiyet Olsun... Bu yemek de buradan küçük prense gitsin o bamyayı çok sever.

Bugün haftanın son iş günüydü o nedenle güzel bir akşamdır cuma akşamları. İnsanın stresten arındığı bir gece çünkü önümüzde 2 kocaman tatil günü var.Aslında adı tatil , çünkü bu iki gün de ayarlar ev hanımı moduna ayarlanıyor.Ee malum çamaşır,ev düzeni,alışveriş,arkadaş ziyaretleri..(çalışınca misafir kabul etme ya da arkadaş ziyaretine gitme gibi her türlü aktivasyon bu iki güne sığdırılır.) Olsun herşeye rağmen hayat güzel .Yeterki küçük şeylerle mutlu olmayı bilelim.Ben ne mi yapıyorum şu anda;Soğuk kış gecelerinin sıcacık içinizi ısıtan içeceği salep içiyorum

www.kendimceyemek.blogspot.com











Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin