Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


11 Şubat 2010 Perşembe

Şambali Tatlısı

Şambali İzmir'e özgü bir tatlıymış.Ben de yeni öğrendim.Tatlıyı bilmediğimden değil ,yoksa bütün okul yıllarım boyunca okul önünden birşey alıp yeme diye tembih eden anneme inat sanki okul çıkışı şambalicinin küçük bir kağıt arasına sıkıştırdığı tatlıyı bayıla bayıla yerdim.Tatlı bittiğinde hala tadına doyamamış olarak evin yolunu tutardım.Yani bu bizim çocukluğumuzun tatlısı aslında şimdi bu tatlıyı her gördüğümde bu anılar gelir aklıma.Geçen gün büyük oğlumun aklına düşmüş yaparmısın dedi.Yapmazmıyım hemen bir araştırma geliştirme sonucu Oktay Usta'nın tarifinde karar kıldım.Çok da isabetli bir seçim yapmışım.Yapmak isterseniz tarif burda

Malzemeler
  • 3 su bardağı irmik (aslında iri olanı kullanılmalı ama ben baktığım hiçbir markette bulamadım.O nedenle orta boy irmik kullandım)
  • 1.5 su bardağı yoğurt
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • kabuksuz tuzsuz badem

Şerbeti için

  • 3,5 su bardağı şeker
  • 2,5 su bardağı su
  • birkaç damla limon

Yapılışı

İrmiği ,yoğurt ve şekeri ılık su ile iyice karıştırıp vanilya ve kabartma tozunu ilave edip karıştırmaya devam edin.İçini ve kenarlarını yağladığınız borcama (ben dikdörtgen bir borcam kullandım)karışımı döküp düzleyin.Üzerine bademleri yerleştirin (ben badem almayı unuttuğum için ceviz koydum)

180 derecede nar gibi kızartın.Tatlıyı fırında pişirirken bir yandan da şerbetini kaynatın.Şerbet koyu bir kıvam alınca içine birkaç damla limonu damlatıp,fırından çıkardığınız sıcak tatlının üzerine sıcak olarak şerbeti dökün.Zaten şerbeti anında emiyor.Soğuduktan sonra şerit şeklinde kesip servis yapabilirsiniz


Deneyin bakın yerken aklınıza ne anılarınız gelecek eğer okul önünden şambali yediyseniz turşu suyu içtiyseniz
Afiyet olsun

14 yorum:

pelince dedi ki...

Bende hiç yemedim,ama eşim bayılır .. hafta sonu mutlaka yapıcam bende...
çok teşekkürler..

öpüyorum..

Seda dedi ki...

Mmm... ellerine sağlık canım. Ne güzel anılardır o eski günler.

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık tatlın enfes bir dilimde benim için varmı.Çok öpüyorum...

CAHİDE dedi ki...

Canım bunu en kısa zamanda denemek istiyorum.istediğim gibi görünüyor ellerine sağlık.Hayırlı cumalar dilerim canım...

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Haklısınız, İzmir e has ir tatlıdır, hisar nü şambalicisini bilmeyen yoktur, asırlık tarihi vardır o avuç içi kadar yerin. Yanlız neyin nesiyse ben bir çok yerde yedim, hiç bir tarif onun gibi olnuyor, izmirli olanlar izmiri bilenler bilir. ayrı bir sırrı var sanki, bilakis çok ince irmikten yapıyorlar, iri olunca şam tatlısına benzer, ikisi farklıdır çünkü, şam, halep ve şambali...bu üçünü bir arada sık sık görürüsünüz ama, şambali sanki boyozdan sonra izmirin simgesi gibidir. teşekkürler paylaşımın için, ellerine sağlık.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Ne güzle kabarmış,ellerinize sağlık.

Zeynep dedi ki...

Görünüşü eski günleri hatırlatıyor eminim tadı da öyledir...

Narince dedi ki...

Tam bana göre bir tatlı bu. Öğretmenimiz kızsardı sokaktan bir şey almayın derdi, içim giderdi, alamazdım. Niye bu kadar söz dinleyen bir çocuktum sanki? Alsam, yesem ölmezdim ya.

Esra dedi ki...

Şahane olmuş,ellerine sağlık...

aleyna dedi ki...

eline sağlık canım.geçekten nefis bir tatlı.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canımmmm acayip lezzetli görünüyor,bütün tatlı ihtiyacımı görür gibime geliyor şu tabak:)))
ellerine kollarına sağlık canım gülerimmm.

sevgililer gününüz kutlu mutlu olsun:)))
kocaman öpüyorummmmm

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Evet bir İzmirli olarak şambali bizim tatlımızdır. Yapılışıda çok farklıdır.Bende çok tarif denedim ama aynı lezzeti yakalayamadım.Annem babası fırıncı olan bir arkadaşından biliyor.Şambali satan bir komşuları fırında şambali pişerken ara ara çıkarıp şurubunu dökermiş.Bu şekilde belki daha yoğun bir tadı var.Umarım sizinkide benzemiştir:Ellerinize sağlık.İzmirden sevgiler.Mine

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ellerinize sağlık, pek leziz görünüyor..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Annem çok sever, ben de deneyeceğim.. Ellerine sağlık..

Blog Widget by LinkWithin