Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


29 Eylül 2011 Perşembe

Dereotlu Sade Poğaça

Hayırlı akşamlar hepinize.Biraz uzak kaldım yine herhalde,ama kalbim blogumla.Koşturmak benim işim.Bazen yetişemiyorum,yoruluyorum ama seviyorum dolu dolu yaşamayı.Her an işe yarıyor olmak,yaşamanın ifadesi.
Değişmeyen tek şey değişimin kendisidir,diye bir söz vardır bilirsiniz.Bana göre değişim,gelişim demektir.Tersi de düşünülebilir tabii.Aslında sözü getirmek istediğim şey dereotu.Neredeyse evlenene kadar dereotu yememişimdir.Oysa şimdi kokusuna,rengine,tadına aşık olduğum bir ot.Bazı şeyler vardır,birbirini tamamlar.Biri olmadan diğeri çok şey ifade etmez.Onun gibi,bakla,mücver,kabak dereotsuz çok yavan değil mi?Ben de yemediğim zamanların acısını çıkartırcasına bol bol dereotu kullanır oldum.Dereotlu poğaçayı bilmeyen yoktur.Kokusunu, lezzetini sevmeyen de.Okullar açılınca bizim mutfak biraz kek,poğaça,kurabiye ağırlıklı çalışır.Malum sabah erken kalkan bebe kahvaltı etmeye biraz nazlanır.Fakat mutfakta pişen bu tür yiyeceklere,yanında bir bardak sütle hayır demez.Siz de belki mutfağınızı dereotu kokutmak istersiniz.
Malzemeler


  • 150 gr margarin

  • 1/2 su bardağı sıvıyağ

  • 1 çay bardağı yoğurt

  • 1 paket kabartma tozu

  • 1 yumurta (sarısı poğaçaların üzerine sürmek için ayrılacak)

  • 1 tatlı kaşığı tuz

  • 3,5 su bardağı un

  • dereotu

Yapılışı



  1. Oda sıcaklığındaki margarin,sıvıyağ,yoğurt,yumurta akı,tuz ve kabartma tozu yoğurma kabına konulup karıştırılır.

  2. İçine un yavaş yavaş ilave edilerek,yoğurulur.

  3. İstediğiniz miktarda dereotu eklenerek,ele yapışmayan,yumuşak bir hamur elde edilir.

  4. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparılıp elle yuvarlanır,yağlanmış tepsiye dizilir.

  5. Üzerlerine yumurta sarısı sürülüp,160 derecede kızarana kadar pişirilir.

İsterseniz poğaçanın içine peynir ya da başka bir şey de koyabilirsiniz.Ben dereotu kokusunu tek başına yaşamak istediğim için katıksız yaptım.Afiyet olsun...


Sevdiğiniz kokular,hep duyabileceğiniz mesafede olsun...........

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Dereotuna bayilirim, bu pogaçalara nasil hayir diyebilirim? Ellerin dert görmezsin canim

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık ben dereotunu çok severim bu poğaçaya da eminim çok yakışmıştır sevgiler...

Krnc dedi ki...

Ahh nefis görünüyorlar,ellerinize sağlık:)

olsada yesek suzan dedi ki...

bende eksik etmem dereotunu çok severim bu poğaçalarda harika görünüyor ellerine sağlık..

Gülcan dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR AMA ÇİKOLATALI ŞELALE DAHA GÜZEL SEVGİLER.

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Hah ben de maydanoz yemezdim küçükken, sonra bir alıştım pir alıştım. Bebeye afiyet olsun, annenin maşallahı var tabii, döktürüyor mutfakta.

kalpkurabiye dedi ki...

nefis kokusu bana kadar geldi ablacımm:)
ellerine sağlık olsun..
hayırlı ve bereketli cumalar:)

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı cumalar dereotuna ba
yılırım poğaçada ellerine sağlık sevgiler.

Narince dedi ki...

İsterük tabii, benim bebeler de hayır demez bu güzelliğe.

Unknown dedi ki...

dereotunu bende çok sevmem ama mücverde ve bazı poğaçalarda olmaz sa eksik oluyor tarif.ellerine saglık.

İnci Yemek dedi ki...

Ben çok severim dereotunu ev ahalisinden seven yok işim çok zor
gerçekten:)ellerine sağlık gülerim enfes gözüküyor buradan.
çok öpüyorum seni görüşmek üzere canım...

Tümay Öztürk dedi ki...

bayılmadığım birşey yok ki zaten anasını satiyim. Buna da bayılırım ben. dereotu hatta içinde de biraz beyaz peynir!! ufff sıcacık. yanında da çay.Ellerine sağlık:)

~Hülya~ dedi ki...

Miss gibi kokmuştur bu pişerken adamı deli eden cinsten :) Ellerine sağlık

LEZZETİKRAM dedi ki...

dereotunu pogaçalara çok yakıştırıyorum canım ellerine sağlık :)

YeMeK vAkTi dedi ki...

bir sonraki tarifimiz hımmm ne olsun köfteli bişi olsunmu:)))

Ellerine sağlık bayılırım ben dereotlu poğaçaya yahu biz neye bayılmıyoruzki hep yemek yemek:))

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Merhabalar. Yanında çayla nefistir bu :) Elinize sağlık.,

Blog Widget by LinkWithin