Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


30 Mart 2010 Salı

Lokum (Afyon mu desem Sultan mı desem)

Birkaç gündür ne sizleri ziyaret edebildim ne de kendim birşeyler yazabildim.Bahar bana daha tam da gelmeden sağlam bir tokat attı ki hep uyuyasım var.Üzerinize afiyet azıcık havalardan çarpıldım.Uyuyorum uyuyorum ama yetmiyor.Ama buna rağmen güneşi gördüğümde yine de işyerimde şimdi evde olsaydım şöyle bir temizlik yapsaydım heryerleri kaldırsaydım,silseydim hayalleri kuruyorum. bu düşüncemi ev halkına iletince hayır hayır lütfen seferberlik ilan etme bahar temizliği denen saçma şeyi bu sene yapma diye yalvarıyorlar.Fakat boşuna hiç şansları yok.Kafama koydum mu yaparım inatçı oğlak işte onlar öyle yalvardıkça benim hevesim daha da kabarıyor :)
Bu tarife ne desem bilemedim bazı yerde Afyon Lokumu ,bazı yerde Sultan Lokumu diye geçiyor.Varın adına siz karar verin.Çok kere yapmama rağmen resimleyemeden bittiği için bu sefer yapar yapmaz resimledim.Çok güzel iç baymayan yedikçe yenilesi bir tatlı

Malzemeler

  • 125 gr margarin
  • 1 su bardağı un
  • 1 lt süt (Aysun Hanımcığımın nefis sütü de ayrı bir lezzet katıyor doğrusu)
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket krem şanti (kaymak tadında olan çok daha güzel oluyor)
  • 1 su bardağı süt
  • ceviz
  • bir paket vanilya
  • 2 ya da 3 parça damla sakızı
  • bolca hindistan cevizi

Yapılışı

Margarin ile unu çok karartmadan birazcık kokusu çıkana kadar kavurun.İçine sütü,şekeri ve ufaladığınız damla sakızını koyup koyuca bir muhallebi kıvamında pişirin altını söndürmeden önce vanilyayı ilave edin.Daha sonra 15 dakika kadar mikserleyin.Büyük fırın tepsisine bolca hindistan cevizi koyup muhallebiyi tepsiye eşit kalınlıkta olacak şekilde yayın.Biraz soğuduktan sonra bir bardak sütle hazırladığınız krem şantiyi muhallebinizin üzerine yine eşit kalınlıkta olacak şekilde güzelce yayın.Bir gece bu şekilde dolapta soğutun.Ertesi günü birazcık dövdüğünüz cevizleri tatlının üzerine döküp tepsinin başından itibaren güzelce bir kat rulo yapıp eşit aralıklarla dilimleyin.Sonra ikinci bir şeritden tekrar rulo yapıp dilimleyin böylece bir sürü lokumunuz olacak sonra da afiyetle yiyin.

Gerçekten çok hafif çok lezzetli bir tatlı.bir yandan damla sakızı bir yandan kaymak tadı bir yandan ceviz derken bir bakmışsınız tabak boşalıvermiş.

34 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

bahar havası canım normal...

Ellerine sağlık sultan lokumu:D

Saglıklımutfak dedi ki...

HAMİLE FALAN DEĞİLSİN DİMİ. BU KADAR UYUMAK NORMAL Mİ:) ELİNE SAĞLIK İŞTAH KABARTICI:)

Hayattan Azıcık dedi ki...

Pamuk gibi birşey olmuş :) nasıl güzel duruyor ellerine sağlık...
Bahar bana da kötü uğradı yazı yazmaya bile takatim yok.. sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım mevsim değişimlerinde olağan durumlar bun
lar lokum süper ellerine sağlık öpüyorum...

umutluhayat dedi ki...

bunu ablamda yapar bende çok severim.ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

Canimmm... Bu cok lezzetli görünüyor, ellerine saglik... Denenmesi sart olan tariflerden biri oldu benim icin... Yalniz damla sakizi bulmam zor... Onsuz yapsam olur mu acaba? Sevgilerimle öpüyorum...

İnci Yemek dedi ki...

Gülercim çok yoruyorsun kendini bence ,hem ev hem iş, bir taraftan baharın rehaveti yorgunsun canım yorgun:))ama tatlı muhteşem canım ellerine sağlık.listeme aldım,ayrıca bir dilim aldım:)))sevgilerimi bırakıyorum.kocaman öptüm canım..

Asuman la dedi ki...

Bu çok nefiss bişey annemde yapar bayılırım ,göndersene 2 tane :) ellerine sağlık

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK.NEFİSSSSSSSS.

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor canım sevgilerimle

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Bende uyuyorum üstelik uyumaya doyamıyorum. Herkes bu halde demek .Eline sağlık çok güzel olmuş.Sevgiler.

pelince dedi ki...

Aynen bende de durum aynı,sürekli uyuyorum.. ben bile şaştım kendime.. bir bahar temizliği bana da şart... lokum şahane olmuş,çok şık sunumu...
ellerine sağlık...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
öncelikle ziyatretin için teşekkür ederim. Ankara'dan da kucak dolusu sevgiler.
Tatlı süper görünüyor. Ellerine sağlık.
Sık sık görüşmek dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Harika bir tarif bu, ellerinize sağlık, sevgiler.

aleyna dedi ki...

ellerine sağlık.bizide bahar çarptı arkadaşım.temizlik için acele etme.yazık ev halkına

emelce yemek dedi ki...

istersen safranbolu lokumu diyelim degisiklik olsun eline saglik super gorunuyor

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

ayy şahane görünüyor canımdatyam tatlı çekiyordu.eline sağlık cnm :)

Narince dedi ki...

Ben de hep uyusam diyorum. Ama iş çok, fırsat vermiyor. Ben habire işleri erteliyorum, düzenim kalmadı bu ara. Bu yüzden de sürekli aklımda yapılacak işler listesi dolanıyor, liste uzuyor, ben kısaltmak için bir şey yapmıyorum. Ama şu tatlıdan olsaydı enerji verirdi belki?

evcilik dedi ki...

Etrafım da ki herkeste var bu aralar bu mayhoşluk,sanırım havalar gibi bizimde dengemiz bozuluyor.
bu arada lokum nefis görünüyor,kesinlikle denemek lazım,
sevgiler,selamlar.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Artık bu tarifi denemek istiyorum. hep görüyorum ama hiç yapmadım. Bu resimden sonra şart oldu:)))
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

aynennnn,bak diyorum ya biz blog kardeşiz diye:)ay bende hep uyku halindeyim,yemek falan pişirmek istemiyorum,hiç birşey yapmak istemiyorum...şöyle horul horul bi uyusam sanki herşey düzelecek:))))ne oldu bacım bize bahar çarpması sendromu sanırım:)))
bu lokum tam lokum olmuş yani...bunu yersem kesin kendime gelirim:)))ellerine sağlık canım gülerimmmm,
kocaman öpüyorum sıkı sıkı sarılıyorum...

Begonvilli Ev dedi ki...

Nefis görünüyor, deneyeceğim. Margarin yerine tereyağ kullansam nasıl olur acaba?

Marifetli Cadı dedi ki...

Aman Allahım bu ne böyleeeee, nasıl bir güzellik, nasıl bir lezzet. Offff offff bu bize yapılırmı sevgili arkadaşım yaaaa. Hemen denemem lazım. Allahtan hafta sonu yakın ne diyeyim, hemen deneyeceğim. Ellerinize sağlık.Sevgilerimle....

Sevil Şahin dedi ki...

canım benim süper olmuş valla bayıldım bayıldım ellerin dert görmesin..
sevgiler

balböcükleri dedi ki...

ismi önemli değil cismi süper:)

Stil Direktoru dedi ki...

valla bu aralar o kadar bitkinim ki biri yapsa da yesek diyorum inan

Marifetli Cadı dedi ki...

Bende blogumu şenlendirmeni beklerim şekercim.Öpüyoyorum.

İnci Yemek dedi ki...

Gülercim özledim seni çok az görünüyorsun canım:))mutlu hafta sonları diliyorum en kocamanından öptüm canım..

İnci Yemek dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun.benim kız da hasta bir haftadır sorma mız mız:))babasını aratmıyor:))
iki gündür evde.biraz dinlenin bakalım.
öptüm canım..

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..Bu aralar sanırım hepimizde bahar yorgunluğu var..)Hep uyku modundayız..))


Sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

demek herkes benim gibi benimde uykum var yorgunum halsizim zor çalışıyorum inan
lokum şahane olmuş ellerine sağlık
mutlu haftasonları sevgiler

HUYSUZBALIK dedi ki...

Bu kalıplar da elimde kaldı :) Adres bilgileri lazım bir arkadaşın :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

Nefis görünüyor,iyiki fotoğraflayıp yayınlayabilmişsiniz.
Bu arada çok geçmiş olsun bitkisle çaylar tavsiye ederim nacizane bu tarz yorgunluklara iyi geliyor.
Size katılıyorum rahatlatıyor keyifsiz hallerde birşeyleri katmak karıştırmak:)

Bengü-www.pemberehber.com dedi ki...

Canım ellerin dert görmesin, süpeeeeeeeerr gözüküyor. Hemen denemek istiyorum. Sevgiler.

Blog Widget by LinkWithin