Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


18 Ağustos 2011 Perşembe

Güveçte Patlıcan ve Patates Eşliğinde Köfte

Yine merhaba,hep merhaba herkese merhaba
Hafta sonuna bir kala hafif bir gevşeme durumu seziyorum kendimde.Şöyle hayal ediyorum,hafta sonu sahur sonrası canımın istediği kadar uyuyabilirim.Oldum olası uykuyu çok severim.Evlenmeden önce,okula giderken sabahları annem belki otuz kere seslenirdi, uyandırmak için.Geceden beni şu saatte kaldır diye tembih etmiş olmama rağmen, sabah o seslendikçe için için de sinirlenirdim.Halbuki anacım belki de kendi uyuyacakken sırf beni uyandırmak için kendi uykusunu böler,bir de kahvaltı hazırlardı.Şimdi nasıl mı uyanıyorum,babanganın 30 kere her tondan,ismimi söylemesinden.Ha kendim uyanamam mı tabiiki uyanırım,ama güvenecek bir insanınız varsa,bunun tadını çıkarmanın o insan dışında kime zararı var ki.Diyeceğim o ki hafta sonu hem amaçsız evde tembellik etmek istiyorum,hem de iftara misafir çağırmak.Seviyorum şöyle kalabalık masalarda iftar etmeyi.Eğer sizin de bu hafta sonu için böyle bir planınız varsa bu yemeği yapabilirsiniz.Çok ama çok lezzetli bir yemek oldu.
Malzemeler


  • 1/2 kg kıyma

  • 3 dilim ekmek içi ya da bir bardak kadar galeta unu

  • 1 yumurta

  • 1 büyük soğan

  • karabiber,kimyon.tuz biraz kekik

  • maydanoz

  • 3 adet patates

  • 3 adet patlıcan

  • sarımsak

  • domates

  • sivri biber

  • 1 yemek kaşığı salça ve sıvıyağ

Yapılışı



  1. Derin bir kapta soğanı rendeleyin,kıymayı,yumurtayı,ekmek içini baharatları ekleyerek bir köfte yoğurun.Ceviz büyüklüğünde top köfteler yapın.

  2. Patates ve patlıcanlarınızı soyup yıkayıp, küp küp doğrayın

  3. Kızgın yağda patates,patlıcan ve en son köftelerinizi hafifçe kızartın

  4. Güvecinizin içine kızarttığınız patates,patlıcan ve köftelerinizi koyun.

  5. Bir kap içinde biraz su ile ezdiğiniz salçanıza,dövdüğünüz 2-3 diş sarımsağınızı,bir miktar kekiği ve sıvıyağı koyup,yemeğin üzerine gezdirin.

  6. En son doğradığınız domates ve biberlerinizi yerleştirin ve güvecinizin ağzını bir folyo ile kapatıp,yaklaşık 200 derecede ısıtılmış fırına verip,bütün malzemelerin tat ve kokuları birbirlerine geçene kadar pişirin.

  7. Kokusundan başınız dönmeye başladığında yemeğiniz hazır demektir.


Malzemeleri çiğden de koyabilirsiniz,ama ben çiğ patlıcan kokusunu pek sevmediğimden ve patatesin kızgın yağda hafif bir kızartmadan,pişince hafif hamurlaşma durumunu sevmediğimden böyle yapıyorum.Yemeğe koyacağım yağı daha az koyarak,kızarmış olmasından kaynaklanan yağ durumunu dengeliyorum.Güveciniz yoksa borcamda yapabilirsiniz.Ama son 5-10 dakikaya kadar ağzını mutlaka folyo ile kapatın ki üzerleri yanmasın.Fırından almadan 10 dakika kadar önce folyoyu alıp,üzerlerini kontrollü olarak kızartabilirsiniz.


Afiyet olsun.Güzel,hayırlı ve bereketli cumalar olsun.Sevgi ve muhabbetle efendim......

16 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh enfess görünüyor!! ellerine, emegine saglik..

hayirli, bereketli sofralar diliyorum..

sicacik sevgiler

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Uyukuyu çok severim, ama kalkmam gereken saatte Allahın izniyle pıt die kalkarım. Gerçi yaş gittikçe o yataktan kalkma isteği de azalıyor ne hikmetse ama olsun.
Hep haftasonu olsun uyuyalım :))

Güveç de pek güzel görünüyor bu arada :) Ellerine sağlık ablacım.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik nefis olmus köfteli güvecin.
Hafta sonuda uyu arkadasim ne yapacan erken kalkipda, ben haftanin 7 günüde 6 olunca ayaktayim, hos ne yapacaksam::))
Sevgiler...

Gülcan dedi ki...

uykuyu bende çok severim sabah saat 7:00 de kalkacaksam saati 06:30 a kurarım alışkanlık işte ellerinize sağlık lezzetli görünüyor.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel olmuş yemeğin
uyku uyku uyku yastığı iki metre uzaktan görsem uykum gelirdi ben niye bu kadar tembelim diye üzülürdüm meğersem hipotiroid im varmış:(

Unknown dedi ki...

Tam benlik bir yemek bu..
Güveçte pişen herleyin tadı ayrı güzel oluyor.
Ellerine sağlık.

Begonvilli Ev dedi ki...

Güveç yemeklerine bayılırım. Tarifiniz denemeye değer..

xcelis dedi ki...

Gerçekten Güveçte herşeyin tadı ayrı bi güzel nefis görünüyor ellerinize sağlık hayırlı cumalar.

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Uyku konusunda bende öyleyim. Hatta oğlumun sesini eşim duyar yanıma getirir ne yapayım:) Bende ona güveniyorum:)

Ellerine sağlık yemek harika bende patlıcanın kızartılmış olmasından yanayım daha da lezzetli oluyor. Sevgiler...

~Hülya~ dedi ki...

Uyku konusunda sana katılıyorum :) ama bizim evde ilk kalkan ve diğerlerini dürten benim :)) Yemek nefis olmuş ellerine sağlık canım

Benhurum dedi ki...

Ellerine sağlık Gülerim , bencede çook lezzetli olmuş:)
Ayrıca senin bu uykucu halin oğlumu getirdi gözümün önüne:)) Ohh çıkar keyfini doya doya tabi;) mutlu güzel hayırlı haftasonları olsun tatlım, öperim kocaman...

Şehnaz dedi ki...

harika olmuş..ellerinize sağlık..

Nil dedi ki...

haftasonu için harika bir fikir. tşk ederim

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

Sevdiğim 4 şey:) Sen,patlıcan,patates,köfte:)))Ayyy sizemi gelsem şimdi napsam,nerelere gitsem:)))
öperim öperim öperim:)))

mavii dedi ki...

nefis bir yemek elinize saglık

LEZZETİKRAM dedi ki...

annemde kalırken ben de o lüksümü kullanıyorum canım uyumayı ;) ellerine sağlık yeterki güveçte olsun :)

Blog Widget by LinkWithin