Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


8 Ağustos 2011 Pazartesi

Yaz Turşusu

Merhabalar,
Takip ediyorsanız görmüşsünüzdür,geçenlerde sevgili arkadaşım Sevil'e iftara gitmiştik.Çok ama çok güzel şeyler yedik.Herşeyden önemlisi o kadar eğlendik ki gülmekten karnımız doydu zaten.
Bu turşuyu da Neval'cim yapıp getirmişti.Tadı damağımda kaldı hemen ben de yaptım.Çok beğenildi ben de sizlerle paylaşmak istedim.
Malzemeler




  • 1 kg Balıkesir biberi (hani şu uç kısımları üç burunlu olanlar) burada önemli olan ince kabuklu biber olması


  • 1 su bardağı sirke


  • 1 su bardağı su


  • 1 su bardağı sıvıyağ (ben yarısını zeytinyağ yarısını sıvıyağ olarak koydum)


  • 10-12 adet sarımsak


  • 1 yemek kaşığı tuz (fazla tuzlu sevmiyorsanız,tuz miktarını azaltabilirsiniz)


Yapılışı



Biberleri yıkayıp çekirdek yataklarını çıkartıp istediğiniz boyda doğrayın.Geniş bir tencereye sarımsak dışındaki malzemeleri koyup,kaynamaya başladığında biberleri kaynayan karışımın içine koyup arada üzerlerine kaşık ile hafif hafif bastırarak karışımın biberlerin içine nüfus etmesini sağlayın.Biberler yeşilden sarı renge dönüp de yumuşadığı zaman (biberleri ne çok diri bırakın ne de dağılacak kadar kaynatın )bir kevgir yardımı ile servis edeceğiniz kaba alın kaynamakta olan sirkeli karışımın içine dövdüğünüz sarımsakları ilave edin(Nevalcim sarımsakları ince ince doğramıştı,ben havanda iyice dövdüm) Tencerede kaynayarak azalan bu karışımı da biberlerinizin üzerine dökün.



Eğer sarımsak ve sirke seviyorsanız ki burada sarımsak lezzet olarak sirkenin önüne geçiyor,nefis bir lezzet.Mutlaka denemenizi tavsiye ederim.



Afiyet olsun dostluklarınız ve kahkahalarınız daim olsun..............


16 yorum:

Tümay Öztürk dedi ki...

ewet gerçekten Güler ablacım çok lezzetliydi. hatrey ki Nevalciğimin ellerine sağlık:))) Seninki de nefis duruyor ellerine sağlık:)

Nil dedi ki...

bulgur pilavının yanına ne güzel gider

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Güzel insanlar bir arada olunca muhabbette güzel olmaz mı Gülerciğim face te fotoları görüyorum zaten afiyet bal şeker olsun. Ellerine sağlık pratik ama değişik bir lezzet olmuş.Tabii Neval inde ellerine sağlık canım sevgiler...

Unknown dedi ki...

ellerinize sağlık,çok severim..

mandalincikmazi dedi ki...

:)))
ay alemsin canım
biberleri çok güzel tarif etmişsin uçları üç burunlu olan :)) anladım tamamdır ...
Bizde çok severiz bu turşuyu ah bi de sarmısaklar kokmasa muhteşem olacak ama lezzeti her şeye rağmen nefis
ellerine sağlık canım afiyetler olsun.......

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ne güzel görünüyor ellerine sağlık ekmek banıp yiyesim geldi:)
sevgiler

bırtutamkekik dedi ki...

:)ohh ohh miss gibi taze turşu ...
olsada yesek:)
ellerinize sağlık...
sevgiler...

Unknown dedi ki...

Yemeklerin yanında yemeye doyamam ben bu turşuyu..
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Biz de hep kısırın yanına yaparız.Ellerinize sağlık,nefis olmuş.

marifet ellerimizde dedi ki...

merhabalar..ben zeynep..aslında face den sıksık begenıyorum tarıflerını ama sımdıye kısmetmıs blogu zıyarete gelmek..ben zeynep turan-marıfetellerımızde grubu:)))))))))))

hemen ızlmeyede aldım..sende gelır zıyaret eder ızlersen sevınırım..sevgıler:)

ellerıne saglık..benım esım rızelı bayılırdı buna:))))))

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Gülercim; neffisss olduğundan zerrece kuşkum yok..Malzemeye baksana: sirke, biber, sarımsak..oh oh oh..Ellerine sağlık canım, afiyetle..

Özgen dedi ki...

Ellerinize sağlık annem bu turşuyu yapar bize de verir bayılırım üstelik hiç bekletmek gerekmiyor sevgiler...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Güler ablam eskiden annem yapardı bu turşuyu nasıll güzel olur.aklıma getirdin:)ellerine sağlık.sevgiler

Adsız dedi ki...

Biber turşularını çok severim. En çok da kısırın yanında güzel gelir bana. Bu da nefis olmuştur eminim. Ellerine sağlık.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

muhabbetiniz hep daim olsun .. tursu enfes görünüyor neval hanimin ellerine emegine saglik.. sicacik sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

Demek sofrada hepsini sen yedin bende diyorm hiç tadamadım :))
ne yapalım iş başa düştü yapacağız artık :))
canım ellerine sağlık afiyet bal olsun

Blog Widget by LinkWithin