Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


22 Ağustos 2011 Pazartesi

Zerde

Herkese selam olsun,umarım iyisinizdir.Yeni bir tarif ile,tekrar sizlerle buluşmak istedim.
Efendim hep söylüyorum,blogcu olmak ne işe yarar diye.Çok ama çok işe yarıyor bana göre.Kendi adıma söylemem gerekirse,blog sahibi olduktan sonra,yemek konusunda,çok daha fazla okur,öğrenir oldum.Denemediğimi denedim,yapmadığımı yaptım.Zerde tatlısı da,bunlardan biri işte.Ben Zerdeyi hep işkembecide bulunan bir tatlı olarak bildim,şimdiye kadar.Hiç bir zaman da çok üzerinde durup nedir,içinde ne vardır,nasıl yapılır merak etmemiştim.Ama blogcu olduktan sonra,her tarife öğrenme isteği ile baktım,merak ettim.
Zerdenin, genelde Balıkesir,Konya,Şanlıurfa,Tekirdağ ve Edirne'de daha sıklıkla yapılan bir tatlı olduğunu öğrendim.Düğünlerde ve doğumlardan sonra yapılıp ikram edilen bir tatlı çeşidiymiş.
Bir de ben yapayım dedim.Buyrun tarife

Malzemeler


  • 6 su bardağı su

  • 1 çay bardağı pirinç

  • 2 su bardağı şeker

  • Kuş üzümü

  • Dolma fıstığı

  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası

  • bir limon kabuğu rendesi

  • bir kaç tane karanfil

  • arzuya göre bir miktar gülsuyu

  • 1 çay kaşığı safran

Yapılışı



  1. Tencereyi suyunuzu koyup,içine safranı atın.Safranın rengini vermesi için biraz bekleyin.

  2. Pirincinizi ayrı bir tencerede,az bir su ile haşlayın.

  3. Safranlı suyunuza şekeri ilave edip,kaynatmak için ateşe koyun.

  4. Kaynayan şekerli ve safranlı suya,haşlanmış pirinci,limon kabuğu rendesini,bir iki adet karanfili,bir miktar dolma fıstığı ile kuş üzümünü koyun.

  5. Ayrı bir kasede mısır nişastasını çok az bir su ile boza kıvamına getirip,topaklanmadan,kaynayan tatlınıza topaklaşmasına izin vermeden karıştırarak yavaş yavaş ilave edip tatlınızı bağlayın.Tatlının içinden karanfillerinizi çıkartıp,kaselere pay edin ve üzerini,kuş üzümü ve dolma fıstığı ile süsleyin.Arzu ederseniz bir yemek kaşığı kadar gülsuyu ilave edin.

  6. Soğuk olarak servis edin.

Denemediyseniz denemenizi öneririm.Hafif ve serin bir tatlı.


Öğrenme ateşiniz,deneme hevesiniz bol olsun.Sevgi ve sağlıkla kalın..........

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım nasılsın ellerine sağlık zerde
ye bayılırım sımsıcak sevgiler....

Unknown dedi ki...

bu gün bende zerde tarifi yayınlamıştım.bir trakyalı ( bir yanım kırklareli bir yanım edirne) olarak söyleyebilirim ki bu tatlı bizde çok yapılır.bende çok severim ellerine sağlık
sevgiler

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Gülerciğim bende kendi adıma hiç bir şey bilmediğimi öğrenmenin yemek konusunda bile sonu olmadığını öğrendim.Zerdeyi bende geçen sene bu zamanlar paylaşmışım gül suyu ilede harika bir tatlı ellerine sağlık canım sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

İşkembeci kültürüm olmadığı için çok şaşırdım orada zerde satıldığına.

Biz İstanbulluyuz ve kına gecesi,sünnet, mevlid, düğünlerde mutlaka zerde yapılır. Hatta düğünü olan ananemi çağırır zerde yaptırmaya :)
Kına gecesinde nohutlu pilavla yenir, düğünlerde etli pilavla.

Şeyy ama ben sevmem:))

Ellerine sağlık ablacım.

Unknown dedi ki...

Canim ellerinize saglik kasarli sosisli börek cok degisik güzel görünüyor emeklerinize saglik .Hayirli aksamlar diliyorum öptüm.

~Hülya~ dedi ki...

Canım blogculuk konusunda dediklerine harfiyen katılıyorum :) Zerde de harika olmuş, ellerine sağlık.

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

çok severim zerdeyi ama hiç kendim yapmadım hep şu paketlerde hazırları kullandım ama bu çok daha lezzetli görünüyor benim hazır pakette yaptıklarımdan ellerine sağlık arkadaşım

zeymurancafe dedi ki...

zerde konyada dugunlerde yapılan bir tatlı bıldigım kadarıyla,görüntüsü çok hoş,ellerınıze sağlık

xcelis dedi ki...

bende haftasonu hazır aldım artık reklamlarda çıka çıka tadını bilmesmde canım çekmişti =) ama pek umduğum gibi değilmiş =)
ellerinize sağlık afiyetler olsunn

TATESAL dedi ki...

Ellerine sağlık canım,ben 1-2 sefer dr outkerin hazır zerdesini alıp pişirdim ama bu tarifle artık kendim yapabilirim,sevgiler....

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

evet cok haklisin, bir blogcu olarak insanin herseyi bakis acisi degisiyor :)
zerden cok lezziz görünüyor..
bende denemisdim ve zerdecalin tadini pek sevmedim, birdahakine bende zerdecal eklemeden yapacacim..
ellerine saglik canim..
sicacik sevgi ve selamlarla..

Tümay Öztürk dedi ki...

WAY WAY WAY ÇANTAYA BAK! ELLERİNE SAĞLIK GÜLER ABLACIM NEFİS:)))

BENİMDENİZİM dedi ki...

bayılırım zerdeye ellerine sağlık.

вєуαz ℓαℓє dedi ki...

Ben Konyalıyım,
bizim düğünlerimizde mutlaka olur,
etli pilavın yanında ama çok seveni olduğunu görmedim ..her sofraya en az üç tabak konur ve genellikle tabaklar geldiği gibi gider,müthiş bir israf...
siz beğenmişsiniz ne güzel
bir Konya düğünü nasibolur da yersiniz inş...
selam ve dua ile..

Tülin dedi ki...

Bu tarif beni cocukluguma götürür, sünnet dügünleri falan :). Elinize saglik, muhabbetle..

ikiAkil.biFikir dedi ki...

ııımmmm,bayılırım.
bizim düğünlerimizin olmazsa olmazıdır

ikiAkil.biFikir dedi ki...

ıııımmmm,bayılırım.
bizim düğünlerimizin olmazsa olmazıdır.

Blog Widget by LinkWithin