Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


16 Ağustos 2011 Salı

Tez Pişti

Herkese merhaba.
Sıcak yine sıcak ama sıcaklar gitmesin yaz bizi bırakmasın.Her ne kadar sıcaklar insanı biraz bunaltsa da,yazın özgürlüğünü seviyorum.Ruhuma iyi geliyor.
Bu arada tempom oldukça ağır.Uykusuzluktan yerlerde sürünüyorum neredeyse.Hacı yatmaz gibi,yemek ye,yat sonra yine kalk,yine yemek ye,yine yat.Sonra kalk işe git.Allahın izni ile Ramazan ayını yarıladık.Bakalım kaç kilo fazlası ile tamamlayacağız mübarek ayı.
Bu tatlıyı yapmak da ne zamandır aklımdaydı.Sonunda yapmayı başardım ama sadece bir tanesini yemek kısmet oldu.Şöyle üzerine Carte d'Or'un kaymak ve vişneli dondurması ile müthiş bir lezzet oldu.

Bu tatlının adı nereden geliyor bilmiyorum ama tam adına uygun çok kolay hemen oluverecek,kolay ama çok lezzetli ve hafif bir tatlı.
Malzemeler


  • 1 lt süt

  • 1 su bardağı şeker

  • 4 yemek kaşığı pirinç unu

  • 2 yemek kaşığı nişasta

  • bir paket vanilya

  • 1 adet yumurta (sarısı ve beyazı ayrılmış)

Yapılışı



  1. Derin bir tencerede şeker ile yumurta sarısını iyice çırpın.

  2. Sütü,pirinç unu ve nişastayı ekleyip karıştırarak,topaklanmasına izin vermeden muhallebi şeklinde pişirin ve ateşten aldığınız da vanilyayı ilave edin.

  3. Yumurtanın akını bir çimdik tuz ile ayrı bir kapta beyazlaşıp köpürüne kadar karıştırın.

  4. Muhallebiden 2 kepçe kadar ayırıp geri kalanı ısıya dayanıklı fırın kaplarına pay edin.

  5. Ayırdığınız muhallebinin içine,köpürttüğünüz yumurta beyazını söndürmeden hafifçe karıştırarak,fırın kaplarınıza koyduğunuz muhallebinin üzerine kaşıkla pay edip kaplayın.

  6. Fırın kaplarınızı içi su dolu bir kaba oturtup,fırının ızgarasını yakarak yani üstten ısıtarak 180 derecede üzeri kızarana kadar kontrollü olarak pişirin.

Hepsi bu.İftar sonrası yenebilecek hafif bir tatlı.Afiyet olsun.


Ağzınız tatlı,eviniz bereketli olsun.............

14 yorum:

pembe kekik dedi ki...

Elinize sağlık.Rumeli tatlısıdır ve çok severim:)

nohut oda dedi ki...

krem karamel gıbı bırsey mı merak ettım denemelı..

mavii dedi ki...

ben hiç tatmadım denemeli teşekürler:)

yemek tarifleri dedi ki...

guzel tarif.

xcelis dedi ki...

ooo ye güsel bişi bu böyle hemde kolay ellerinize sağlık

Sevil Şahin dedi ki...

ah ablacım sorma o uykusuzluk benide bitirdi inan seninde dediğin gibi iş yerinde pcye bakarken bile uyuyorum hemen içim geçiyor bir gün patrona yakalanacağım valla :)
hele geçenlerde işte yok aldım elime kitap okuyayım madem pc beim gözü yoruyor dedim aman demez olsaydım 2 satır okumadım sanırım uyumuşum.İçerden kapı sesi duyunca hopp hemen uyandım allahtan görmedi kimse hahaha

Dediğin gibi az kaldı gerçi ben Ainş cts gününden sonra izinliyim sabahları valla 12 ye dek yatıcam kimse uyandırmasın beni hahaha

Tatlın enfes olmuş evet bende hep duyarım hepde aklımda olur ma nedense yapmadım daha madem sen denedin aynı tarifte garanti tarifle denerim bende :)
afiyet bal olsun ablacım
Sevgiyle kal

Unknown dedi ki...

Adı da görüntüsü de pek güzel :)
Tadı da öyledir muhakkak.
Ellerinize sağlık,
Hayırlı Ramazanlar diliyorum..

Tuğba dedi ki...

Güler abla hayırlı ramazanlar.İsmini duymuştum ama tatmadım hiç ellerine sağlık.Gerçekten hemen yapıla bilecek bir lezetmiş.

lezzettabağı dedi ki...

Canım ne güzel olmuş bunu bende fransızların crem brulesine benzettim çok yakın tarifler zaten ama bizim sahip çıkmadığımız lezzetleri evirip çevirip alafranfga isimlerle bize satıyorlar. üstelik bir cafe de bunu pahalı bir ücrete yitoruz. Eskiden rumeli zaten bizimdi sonuçta o kadar çok kaybettiğimiz tatlar ve değerler var ki..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerine sağlık ne güzel bir tatlı olmuş.:)sevgiler

Unknown dedi ki...

Eveeet yaz bitmesin hiç bitmesin.
Zaten bu sene geç geldi,geç bitsin.:))
Bu tatlıyı en kısa zamanda denemek isterim.
Ellerine sağlık.

~Hülya~ dedi ki...

Görüntü süper, eminim tadıda öyle olmuştur. Ellerine sağlık

Noblesse dedi ki...

sevgili kendimce bloğumu ziyaretiniz için teşekkür derim, siz de nefis yemekler yapıyorsunuz belli ki, benim yaptıklarım sıradan, ama blog arkadaşlarımdan tarif alıp, denemeler yapıyorum ben de:)))

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Aaaa ben de vereceğim bu tarifi bugün yarın. Betül'ümün tarifi ve Ramazan anısıyla. Hadi az kaldı bayrama, ha gayret

Blog Widget by LinkWithin