Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


14 Ağustos 2011 Pazar

Çiğ Börek

Herkes iyidir umarım.Tipik bir pazar günü apartman sessiz sakin.Muhtemeldir ki insanlar ağır hareket ediyor ya da uyuyor.Pazar dedim ya dinlenme kızağa çekilme günü.Şarj olma günü,tembellik günü.Arada hepimizin tembellik yapmaya ihtiyacı vardır.Amaçsızca geçirilen bir iki gün insan ruhuna iyi gelir.
Eğer tembellik yapmak istemiyorsanız hemen mutfağa gidin ve bu böreği yapın.Hamuru yoğurun akşama kadar bırakın dinlensin hamurunuz.Akşam iftar öncesi yapıp kızartın.Gerçekten çok güzel oldu.Ramazan sonrası tekrar yapılmak üzere listede bekliyor şu anda.
Malzemeler

Hamuru İçin


  • 1 su bardağı süt

  • 1 su bardağı su

  • 1/2 su bardağı sıvıyağ

  • 2 tatlı kaşığı tuz

  • 1 adet yumurta

  • Un

İçi İçin



  • 1/2 kg kıyma

  • 2 adet irice soğan

  • 2 tatlı kaşığı tuz

  • karabiber

Hamuru hazırlarken bütün malzemeleri derin bir kapta un hariç iyice bir karıştırın.Unu yavaş yavaş ekleyin ve ele yapışmayacak kıvamda bir hamur elde edin.Hamuru pürüzsüz bir hal alıncaya kadar yoğurun.Hamuru ne kadar dinlendirirseniz o kadar güzel oluyor.Ben hamuru bir gece önce yoğurup,hava almayacak şekilde bir gün oda sıcaklığında beklettim.İster bir kabın içinde kapağını kapatarak,isterseniz bir torbanın içinde bekletebilirsiniz.Ertesi gün böreğin içini hazırlayıp,yani soğanı rendeleyip,kıyma ve baharatları karıştırarak hazır hale getirdim.Bu karışımın biraz sulu bir karışım olması gerekiyor o nedenle biraz su ekleyebilirsiniz.


Hamurunuzdan bir küçük mandalina büyüklüğünde bezeler yapıp unlanmış tezgaha sıralayın ve alın elinize merdaneyi,çok inceltmeden hamuru açın. Bir tarafına kıymalı içten koyup,hamurun diğer yarısını kapatın.


Derin ve geniş bir kap içinde bol ve iyice kızdırılmış yağda,yakmadan her iki tarafını eşit olarak kızartın ve bir kağıt havlu üzerinde fazla yağını alıp ayranla ya da komposto ile servis edin.Bu ölçü ile yaklaşık 25 adet kadar çiğ böreğim oldu derken,bir de baktım ki bir varmış bir yokmuş misali evden böreğin kokusu çıkmadan börek bitmiş.Afiyet olsun.


Sağlıklı ve keyifli bir hafta dilerim herkese,muhabbet ve sabırla mutlu kalın......
Bu ölçüleri Leziztarifler.blogspot .com adresinden aldım.Teşekkürler

14 yorum:

Tülin dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim, ben cok severim cig böregi, hele acili olursa, bir de yaninda sicak cay, canim cektim. Epeydir yapmamistim, iyi oldugu gördügüm, ben de yapayim. Hatta senin tarifini yapmak icin kayit ettim bile..
Sevgiyle selamlar

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Bu aralar ben hiç tembellik yapamıyorum ama:((

Gülerim şimdi bir çay ile şu enfes böreğin ne iyi giderdi:))

Ellerine sağlık canım

Öptüm çok

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

ellerine sağlık canım kim sevmez mis gibi kızarmış çiğ böreği
harika görünüyor

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Gülercim; bak yine yöreden yöreye değişen bir tarif..Biz içine domates de rendeleriz, hatta ince ince yeşil biber de kıyarız. Domates içinin daha da yumuşak olmasını sağlıyor. Sadece kızartırken biraz patlama olabiliyor yağa akarsa:)) Ellerine sağlık canım, kolaykar gelsin orucunda..

SULTANLARIN DÜNYASI dedi ki...

mis mis bayılırım çiğ böreğe yanında birde ayran deymeyin keyfime ellerine sağlık arkadaşım:)

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık çayla harika olur sıcacık çıtır çıtır sevgiler...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık.en sevdiğim böreklerden biridir.Müthiş bir lezzet:)sevgiler

Unknown dedi ki...

soguk bir ayran ile nefis oluyor.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Yemeye doyamam ben bu böreği..
Epeydir aklımda yapmak istiyorum ama üşeniyorum.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

Nedir bu Gülercim söylermisin?

Evvela kuru patlıcan biber dolmaları şimdide çiğ börekler?Ramzanda aklımızı başımızdanmı alcaksın uyyy ellerine sağlık

Saglıklımutfak dedi ki...

Güleriiimmm bu hafta mahvettin beni. Oyy çok severim ellerine sağlııkkk :)

mutfakteyze dedi ki...

offf bayılırım çiğ böreğin her türlüsüne :) çok süper görünüyor ellerinize emeğinize sağlık...

pembe kekik dedi ki...

Elinize sağlık.Nefis.Çok acıktığımı hissettim şu an:)

mimosacafe dedi ki...

ellerine sağlık bayılırım ben de sevgiler.

Blog Widget by LinkWithin