Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


21 Ağustos 2011 Pazar

Kaşarlı,Sosisli Börek

Herkese hayırlı,bereketli sahurlar olsun.Hala vaktiniz var.Eğer yufkanız varsa bu böreği hemen yapabilirsiniz.Aslında buna babanga böreği de desem olurdu.Çünkü böreği o yaptı.Hatta o kadar güzel oldu ki,iki gün arayla tekrar yaptı.Bu gidişle blogumu elimden alırsa hiç şaşmam.Yerimde gözü mü var ne :)
Şaka bir yana hafta sonları,sahurlar daha renkli oluyor bizde.Ertesi gün erken kalkma derdi olmayınca,herkes de bir rahatlık bir rahatlık sormayın.Sahura kadar oturup,keyifle sahur yapıyoruz çok şükür.Aslında salam,sosis türü şarküteriyi pek sevmem.Bana kalsa hiç almam,çünkü neticede işlenmiş et.Fakat benim dışımda tüm ev halkı o kadar çok seviyor ki,ben almasam da onlar alıyor.Güvendiğiniz bir markaysa arada tüketmenin zararı olmaz deyip,artık göz yumuyorum.

Malzemeler


  • 5 adet yufka

  • kaşar

  • sosis

  • biraz margarin

  • 2 yumurta

  • 1/2 su bardağı yoğurt

  • 1/2 su bardağı sıvıyağ

Yapılışı



  1. Tepsiyi yağlayın.

  2. Yufkanızı açıp kenarından ortasına doğru,rendelediğiniz kaşar peynirini ve küçük parçalar halinde doğradığınız sosislerinizi koyun bir kaç küçük parça halinde margarini koyun ve yufkayı rulo şeklinde sarın.Sardığınız yufkayı kendi etrafında dolayıp tepsinin ortasına yerleştirin.

  3. Diğer dört yufkaya da aynı işlemi uygulayıp,yaptığınız her ruloyu tepsideki dolanmış yufkanın etrafına dolayın.

  4. Yumurta,sıvıyağ ve yoğurdu iyice karıştırıp en son böreğin her yerini kaplayacak şekilde üstüne dökün.

  5. İsterseniz susam ile süsleyin.

  6. 180 derecede nar gibi kızartın.

Böreği bir gece önce yapıp,buzdolabında bekletip,ertesi gün pişirirseniz çok daha güzel oluyor.Ayrıca pişen böreği üzerine bir gazete örtüp,bir bezle sarıp,yenecek sıcaklığa gelene kadar bekletirseniz yumuşacık oluyor.


Anlatması benden yapıp denemesi sizden.Babanganın elinden çıkınca mı bilmem gerçekten lezzetli bir börek oldu.


Herkese keyifli,bol dinlenceli,bereketli bir pazar diliyorum..............

14 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Ellerine sağlık sevgili eşinin gülerim:)beylerin mutfakta yardımcı olmaları takdire şayan ama bloglarımız elden gitmeden elbette:)))çok öpüyorum canım...

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Elinize sağlık,
sahurda çayın yanına nefis olur.
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı pazarlar tam benim oğlanlara göre bir börek sosis ve kaşarlı:)))ellerine sağlık öpüyorum

Gülcan dedi ki...

harika görünüyor ben tbağı alıp kaçıyorum şftar vakti yemek için ellerinize sağlık sevgiler.

prenses annesi dedi ki...

börek nefis görünüyor.. haklısın hafta sonu olunca sabah işe gitme derdi olmadığından sahurlar daha güzel oluyor.. ellerinize sağlık :)

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

Güler Ablam eşinin ellerine sağlık.Ne guzel görünüyor.blogunu elınden almasın dıkkat et gercekten:)sevgiler

Asiye VURAN dedi ki...

görüntü mükemmel tadınında öyle olduğunu sanıyorum yemede yanında yat derlerya o misal elinize sağlık sevgiler

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık çok hoşuma gitti görünümü de çok güzel sevgiler...

yemekbiraşk dedi ki...

eşinizin eline sağlık harika gözüküyor
sevgilerimle

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ablam enişteye selamlar, o nasıl güzel bir börek böyle. valla dikkat et sanki yerinde gözü var. Allah sizin muhabbetinizi bozmasın. sevgiler canım benim

çeşnici Handan dedi ki...

Gülerciğim eşinin ellerine sağlık börek çok güzel olmuş sizlere de afiyetler olsun canım.

Unknown dedi ki...

Arada bir kaçamak yapılır canım işlenmiş et konusunda.. İnsanın canıda istemiyor değil hani :)
Ellerine sağlık

gülcan dedi ki...

Çok güzel görünüyor ellerine sağlık

mandalincikmazi dedi ki...

Görüntüsü harika ellerinize sağlık sosis türü şeyleri ben de pek sevmem ama bu nefis görünüyor böreğin içine yakışmış :

Blog Widget by LinkWithin