Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


17 Şubat 2010 Çarşamba

Tahinli Kek

Kek bizim evin vazgeçilmezlerinden olmazsa olmazlarından yapıyorum yeniyor yapıyorum yine yeniyor.Çok şükür hep yeniyor.O nedenle gördüğüm gözüme hoş gelen hemen her tarifi uyguluyorum.Gerçi kek malzemeleri hemen hemen hep aynıdır zaten ama içine giren ya da üzerine konulan farklı malzemelerle tamamen farklı tatlar ortaya çıkıyor.Bu da kekevinde gördüğüm bir tarif yaptım çok da beğenildi eğer tahini seviyorsanız tabiki

Malzemeler




  • 2 su bardağı şeker


  • 1 su bardağı sıvıyağ


  • 1 su bardağı yoğurt


  • 3 su bardağı un


  • 1 paket kabartma tozu


  • 3 yumurta


  • 6 yemek kaşığı tahin (içine)


  • 3 yemek kaşığı tahin (üzerine)


Yapılışı



Şekerle yumurtaları krema kıvamına gelene kadar çırpın.Sıvıyağı ,yoğurdu ve tahini ilave edip karıştırmaya devam edin.En son unu ve kabartma tozunu koyup yağlanmış kabınıza karışımı boşaltın.170 derecede pişirin.Kek pişerken bir kap içine 3 yemek kaşığı tahine birazcık şeker ilave edip karıştırın içine çok az su ekleyip akışkan bir hale getirip fırından çıkardığınız kekin üzerine hazırladığınız tahini dökün


Sıcak kek tahini bir şurup gibi çekiyor ve ağzınıza aldığınız her lokmada tahinin o muhteşem tadını ve kokusunu alıyorsunuz
Afiyet olsun

16 yorum:

İnci Yemek dedi ki...

Tahinli olan herşeye bayılırım:))ellerine sağlık canım nefis üstü görünüyor:))mademki test edildi :))aynı tarifi bende hazırlayayım.
kocaman öptüm canım..

CAHİDE dedi ki...

Biliyorum arkadaşım tahini çok seviyorsun,bana ekmeği banıp banıp yiyorsun gibi geldi:)
Fakat tahinli kekine laf yok,ellerin dert görmesin canım,görüntü süper...

Zeynep dedi ki...

Benimde en çok sevdiğim şeydir kek yapmak.
Tahinli denemedim. Ama güzel görünüyor. İşi bıraktıktan sonraki evdeki günlerimde deneyebilirim. Eline sağlık...

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık, tahini ben de severim.. Kekle hiç denememiştim, bu tarifi aklımda tutacağım..
Sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

bende tahinle yapılan herşeyi severim ellerine sağlık güzel bir kek olmuş
sevgilerimle

pelince dedi ki...

Çocuklu evlerde kek olmadan olmuyor,en güzel atıştırmalık bence..tahinli kek nefis,ellerine sağlık..

Sevgiler..

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) dedi ki...

Canım, çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık.
SEVGİLER..

Narince dedi ki...

Bizde de öyle, bekleyen kek fotoğrafları dolu, kolayıma geliyor çocuklar aranınca, çırp at fırına. Tahinli de güzel olur, ellerine sağlık canım.

Pembe Tatlar dedi ki...

Lezzetinden şüphem yok ellerine sağlık canım...

aleyna dedi ki...

ARKADAŞIM NE GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ.ŞAHANE .ELLERİNE SAĞLIK

Mutfak Dili dedi ki...

İnatciyim diyorsunuz dogru ancak inad etmekle bu kadar mukemmeli basarmak olur .ellerinize saglik. Harika hepsi. Basarilarin devamini dilerim.

Mutfak Havlusu dedi ki...

Değişik bir tahinki kek versiyonu.Hiç böyle aklıma de gelmedi:)
ne güzel bol tahinli tuttum bu tarifi,ellerinize sağlık.Bu arada ziyaretiniz içinde çok teşekkürler!

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

evde kek pişince ev sanki daha bir sıcak yuva haline dönüşüyor gibi geliyor hep bana,belki çocukluğuma dönüyorumdur o anlarda kimbilir:)))
inan bizim kek fanusu hiç boş kalmaz,çok severek tüketip kiloları alıyoruz büyük bir keyifle:)))
ellerine sağlık canımmm
nefis olmuş nefiss.
afiyetler olsun size.
mutlu mutlu hafta sonları dilerim.
öpüyorum

Esra dedi ki...

Bu lezzetli keki çok seviyorum,ellerine sağlık.

cansudere dedi ki...

ayy harika görünüyor canım sevgiler.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

afiyetler olsun..
kekler olmazsa olmazımız :)

Blog Widget by LinkWithin