Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


4 Ocak 2012 Çarşamba

Zeytinyağlı Yer Elması

Hayırlı akşamlar,
İş yerimin çok yakınına haftada bir kez semt pazarı kuruluyor.Oldum bittim,pazara gitmeyi çok severim.Aynı keyfi alanlar anlayacaktır,pazarda o renk renk sebze ve meyvelere bakmak taze taze satın almak benim için ayrı bir zevktir.Markette tek bir pırasaya ya da atıyorum ıspanağa mahkum olmaktansa,istediğim beğendiğim tezgahtan alış veriş yapmak çok daha güzel gelir.
Pazar dediğim de öyle büyük bir pazar değil,tek bir sokak boyunca kurulu. Ama her tezgah ayrı güzel,manav kalitesinde bir pazar.
En son gidişimde iki şey vardı kafamda,yer elması ve bal kabağı almak.Evet her ikisini de aldım.Pişirdim,misler gibi tüketiyoruz.
Yer elmasını ilk yediğimde çok da beğenmemiştim açıkçası.Toprak kokuyor gibi gelmişti.Ama bir sonraki yediğim çok lezzetliydi.Demek ki ön yargılı olmamak hemen vazgeçmemek gerekiyormuş.Üstelik o kadar faydalı bir sebze ki,mutlaka tüketmelisiniz.Tarife gelince;

Malzemeler


  • 1/2 kg yer elması (Mümkünse yuvarlak,kolay soyulabilir olanları seçin)

  • 1 su bardağı kadar haşlanmış bezelye

  • 1 adet irice kuru soğan

  • 1 çay bardağı zeytinyağ

  • 1 adet irice havuç

  • 1 su bardağı portakal suyu

  • tuz

Yapılışı



  1. Yer elmalarını soyup limonlu suya koyun.

  2. Bu arada piyazlık doğradığınız soğanları,zeytinyağında hafif soteleyin renkleri şeffaflaştığında,halkalar halinde doğradığınız havucu ilave edip sotelemeye devam edin.

  3. Limonlu suda beklettiğiniz yer elmalarını tencereye ilave edip,bezelyeyi de bu karışıma katıp tuzunu ekleyin.

  4. En son,bir bardak portakal suyu ilavesi ile tencerenin kapağını kapatın.

Yer elması çok çabuk pişen bir sebze olduğu için kısık ateşte kısa bir sürede pişmiş olacaktır.


Arzu ederseniz üzerine maydanoz ya da dereotu ilavesi ile servis edin.


Afiyet olsun.........

7 yorum:

Unknown dedi ki...

Yer elmasini cok seviyorum saglik deposu afiyetler olsun canim nefis görünüyor .Hayirli aksamlar öptüm.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pazarları severim ama en çok köy pazarlarını.O da buralarda yok.

Şimdilerle marketler semt pazarlarıyla aynı günde indirim yapıyorlar ve daha taze ve ucuza sebze meyve getiriyorlar. Bu kış pazara hiç çıkmak kısmet olmadı.

Ama yer elması yemek nasip oldu :)) Ellerine sağlık ablacım.

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

bende çok severim pazar alışverişini bana orda sebzeler daha çanlı doğal gelir ama malesef pazara çıkacak zaman bile bulamıyoruz çoğu zaman(
ama bende bu tadı merak ediyorum elerinize sağlık çok lezzetli görünüyor sizin yemeğiniz
sevgiler:)

u.aydin dedi ki...

zeytinyagli herseye varim.ellerine saglik.goruntu super.sevgilerle.

Unknown dedi ki...

Mutlaka deniyecegim. Bende yer elmasi çig tüketirim. Elma gibi soyup yiyorum :) Yemegini pisirmek nasip olmadi henüz. Ellerine saglik

~Hülya~ dedi ki...

Küçükken hiç sevmediğim büyüdükçe bayıldığım yemeklerden biri :) Ellerine sağlık canım.
Bu arada pazar konusunda sana katılıyorum ama tek bir kötü tarafı var ben pazara gidince kendimi kaybediyorum, herşey harika görünüyor ve sanırım biraz abartıyorum :)))

İnci Yemek dedi ki...

Gülerim ellerine sağlık çok iştah açıcı görünüyor buradan biliyormusun canım:)
Bizde yer elması ile tanışalı yaklaşık dört yıl oldu:))her çeşidini deniyorum bloggerim ya yeni tarif diye yiyorlar:))
içinde malzeme az ise sevmiyorlar:)
ellerine sağlık canım benim,sarılıp öpüyorum seni.
Yarın benim içinde çok eğlenin canım..

Blog Widget by LinkWithin