Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


3 Nisan 2009 Cuma

Havuçlu Tarçınlı Kek

Herkese şimdiden güzel ve keyifli bir hafta sonu diliyorum.Umarım herkes hem eğlenir hem dinlenir.Artık havalar yavaş yavaş ısınmaya başladı,işten döndüğümüzde hava hala aydınlık,sağlığımız yerinde çok şükür daha ne olsun gerisi ayrıntı.Bir de şöyle güzel bir kek yapıp sevdiğimiz bir arkadaşımızla karşılıklı çay içip iki dilim kek yiyip biraz sohbet ettik mi tamamdır.
Hayat bir gündür o da bugündür der benim çok sevdiğim bir arkadaşım
Tarif mi buyrun o zaman;

Malzemeler


  • 4 adet yumurta

  • 1,5 su bardağı şeker (daha tatlı seven 2 bardak da koyabilir)

  • 1 su bardağı süt

  • 1 su bardağı sıvıyağ

  • 1 su bardağı rendelenmiş havuç

  • 1 tatlı kaşığı tarçın

  • 1 paket kabartma tozu

  • 3 bardak un

Yapılışı



  1. yumurta ile şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpın.

  2. sonra sütü,yağı ekleyip çırpmaya devam edin

  3. diğer malzemeleri de ilave edip iyice karıştırdıktan sonra güzelce fırça yardımıyla yağladığınız kalıbınıza boşaltıp 170 derecede önceden ısıttığınız fırında kapağını hiç açmadan 45/50 dakika kadar pişirin. Bu süre benim fırınım için tam karar.

Ben keki ekmek gibi daha kuru değilde daha puf puf hafif içi boş gibi seviyorum.Yani yerken ağızda çevrilmesi zor olan değilde şöyle yumuşacık pamuk gibi. O nedenle 3 bardak hatta bazen 2.5 bardak un koyuyorum.Ama bizim en kocaman adam da tam tersini seviyor o nedenle keki yaparken başımda duruyorsa 4 yok eğer yanımda değilse daha az un kullanıyorum:)


Hadi afiyet şeker olsun.Eviniz bereket ve huzur dolsun.Blogumu ziyaret eden elleriniz dert görmesin inşallah



2 yorum:

MAVİ UMUT dedi ki...

Of of nasıl bir lezzet acaba buu.:)

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

keki bende nemli nemli seviyorum,eşim kuru kuru seviyor...sıkıntı oluyor:)
havuçlu keki çok seviyorum fakat evdeki 2 erkek çikolatasız hiç bir şey yemez oldular. yakında kuru fasülyeyi bile çikolatalı pişireceğim gibi geliyor:)
bazen kendimi ödüllendirip pişiriyorum havuçlu kek ama tek başıma yemek zorunda kalıyorum...sonra da neden tontişim diye üzülüyorum:))
ah ahhh...içim dolmuş galiba:)

kek nefis görünüyor,ellerine kollarına sağlık...
afiyet bal olsun size

kocaman öpüyorum

Blog Widget by LinkWithin