Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


8 Haziran 2012 Cuma

Mantar Sote

Merhaba blog dünyası,merhaba güzel insanlar.
Güzel ve keyifli bir cuma akşamından,güzel bir tarif.Cuma akşamı,haftasonunun kapısı olması dolayısıyla,güzel bir akşam.Herkesin rahatlayıp şöyle hafiften,şımarma hakkını kullandığı bir gün.Ayrıca bugün karne günüydü ve bebem şükürler olsun,lise hayatını başarı ile tamamlayıp en son karnesini başarılı bir şekilde aldı.
Ona bu başarısından dolayı mantar sote yaptım diyeceğim yalan olacak.Çünü o mantarı sadece pizzada yemeyi seviyor.Bu mantar sote,günlerdir benim rüyalarımı süslüyordu.En sonunda bu akşam mutlu sonla noktalandı.
Aslına bakarsanız,mantarın bizim mutfağımıza ilk girişi,bebenin dünyaya geliyorum müjdesi ile olmuştu ama buna rağmen bu güzel nimeti oğluma çok da sevdiremedim.
Ama şükürler olsun ki babangam ve Ankaralım da,benim gibi seviyor bu güzelliği.
Bugün akşam eve gelir gelmez daldım mutfağa,çıkardım malzemelerimi,zevkle yaptım, afiyetle yedik.Buyrun o zaman
Malzemeler
  • 400 gr kültür mantarı
  • 2 adet irice kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 5-6 adet sivri biber (acı tercih sebebi)
  • 1 ya da 2 adet kapya biber
  • 100 gr tereyağ
  • tuz,karabiber
Yapılışı
Önce mantarlarınızı iyice yıkayıp limonlu suda beklemeye alın.Bir tava içinde irice doğranmış soğan ve sarımsakları,tereyağ ile bir miktar soteleyip hafif karamelleştirin.Doğradığınız sivri biber ve kapya biberi soğanların üzerine ilave edip sotelemeye devam edin.Bu arada mantarlarınızı doğrayın ve çok az yumuşayan biberlerin üzerine ilave edin.Tuz ve karabiber ile tatlandırıp,sebzeler iyice ölmeden,ocağın altını söndürün.
Eve yayılan o tereyağ ile sebze kokusuna inanamayacaksınız.Mükemmel bir lezzet.
Afiyet olsun
 Mutlu ve keyifli hafta sonları

2 yorum:

vişnap dedi ki...

Canım önce gözün aydın olsun .Karneleri de aldınız güzel bir tatil sizi bekler.Mantarı ne sevdiğim ne sevmediğimi bir türlü karar veremediğim sebzelerden benim de .Her gördüğümde de mutlaka alıp çantama atarım bir de .Evet bende aynen pizzalarda filan çok severim. sotesini de yerim.Tekrardan ellerine sağlık ,sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Çok severim nefis olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun canım.

Blog Widget by LinkWithin