Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


12 Haziran 2012 Salı

Mozaik Pasta

 Selamlar herkese,
Yaz geldi sanırım.Klimalar açıldı.Hayatta beni en korkutan şeylerden biri de klima olmakla beraber,onsuz bir yaz düşünmek bile insanı terletiyor.Yaz mı iyi,kış mı hala karar verebilmiş değilim.Yazın özgürlüğünü,uzun günlerini,akşam balkon keyfini,çocukların stressiz oluşunu;kışın soğuktan sıcak eve girmeyi,ocakta kaynayan çorba kokusunu,içimi ısıtan çayı,polar sabahlığımı giymeyi,evin sıcak huzurunu seviyorum.
Efendim biz tatlı seven bir aileyiz.Tatlı sözkonusu oldu mu,en asık suratlar güler,en iştahsızın iştahı açılır.Bu aralar bir parça ara vermekle beraber,yine de başımızın tacıdır tatlılar.Bazıları mozaik pastayı tatlıdan saymaz ama yapımının basitliğinin yanında,hafifliği,yanına konulan bir top dondurma ile damaklarda bıraktığı tat
tartışılmaz.
                 
Malzemeler
  • 100 gr tereyağ ya da margarin
  • 400 gr petibör büsküvi
  • 4 tepeleme yemek kaşığı kakao
  • 1,5 çay bardağı (ince belli bardak kullandım )şeker
  • 1,5 çay bardağı süt (isteğe göre artırılabilir)
  • 200 gr krema
  • 200 gr çikolata
  • 1 tatlı kaşığı tereyağ
Yapılışı
  1. Önce margarini bir kap içinde yakmadan,kızdırmadan sadece eritin.Yağı soğumaya bırakın.
  2. Derin bir kap içinde çok küçük olmayacak şekilde büsküvilerinizi kırın
  3. Kakaoyu,şekeri,eriyen yağınızı büsküvilerin üzerine ilave edin.Sütü de ekleyerek karıştırın.
  4. Altına yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıbınıza bu karışımı içinde boşluk kalmayacak şekilde yerleştirin.Buzdolabında bir süre soğuyup sertleşmesini bekleyin.
  5. Sertleşip,kıvamını bulan tatlınızı kalıptan çıkarın.
  6. Bir tatlı kaşığı tereyağ ile hafifçe ısıttığınız kremanızın içine çikolatanızı ilave edip karıştırarak eritin.
  7. Tatlınızın üzerine ve kenarlarına yaptığınız ganajı bir spatula aracılığı ile sürüp,soğuması için tekrar buzdolabına kaldırın.
  8. Üzerini isterseniz toz fıstıkla,isterseniz fındık ya da ceviz kırığı ile süsleyip servis edin.
Afiyet olsun........

8 yorum:

Unknown dedi ki...

pasta harika görünüyor sunum harika.siz böyle güzel pastalar yapınca aileninde tatlıya düşkün olması normal.Ellerinize sağlık.


Bende bloğuma beklerim:)

GÜLDEN-PETRA ÜRÜNLERİ dedi ki...

MOZAYİK PASTAYI ÇOK YAPARIM AMA BÖYLE HİÇ DENEMEMİŞTİM.MUTLAKA DENEYECEĞİM.ELLERİNE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

Harika olmuş. Ellerinize sağlık.

sarımutfak-hande dedi ki...

son zamanlardaki favorim
ben pratiğini yapıyorum tavsiye ederim
böylede çok güzel olmuş ellerine sağlık canım

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Yaz kış karşılaştırmana tamamen katılıyorum, hepsinin yeri ayrı işte. Özledim seni ben ayrıca.

Bitti derken yaşam yeni başlar dedi ki...

ühüüü ben o zaman ölsem mi napsam nasıl özledim sizii :( Ama aklım hala mozaik pasta da o nasıl birşeydirr yeme de resmine bak yanii..Güler ablacım kocamannn öpüyorum senii

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık Güler ablacım. Ben de severim pek bu pastayı. Yapsız yapıyorum bende ama en pratik ve en lezzetli pastalardan biridir benim için.:)

MAZES dedi ki...

her mevsim güzeldir,2 gündür çok sıcak,hala direniyorum ,galiba klimasız olmayacak.Ellerine sağılık,tatlıyı biz de severiz.

Blog Widget by LinkWithin