Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


17 Haziran 2012 Pazar

Tahinli Dondurma

Hayırlı pazarlar hepinize.Sıcaklar yandım anam dedirten cinsten.Böyle havalarda bizim ilk aklımıza gelen her zaman dondurma oluyor.Tefal sağolsun,aileye yeni bir üye daha eklemiş,Tefal Dondurmacım. Bundan sonra eğer isterseniz,evinizde kendi yaptığınız dondurmalar ile midenizi ve gözünüzü şenlendirebilir,hayal gücünüzle sınırlı,sayısız dondurmalar yapabilirsiniz.
Ben de bir FikriMühim  olarak FikriMühim'in davetlisiydim,Tefal Dondurmacım'ın tanıtımına.Yeni çıkan mutfak ürünleri ile tanışmayı çok seviyorum.Çünkü mutfağı seviyorum ve orada işimi kolaylaştıracak her ürün benim için çok değerli.
Sayısız dondurma çeşidi tattım o gün.Hepsi birbirinden güzeldi.Ama sanırım en çok sevdiğim,tahinli dondurma oldu.Çok lezzetliydi.
Dondurma yapmanın en büyük püf noktası,içinde kristalleşme olmadan kıvam aldırmaktır..Tefal dondurmacım da size bu kolaylığı sunarak,yaptığınız karışımı soğuttuğunuz haznesinde,sizin yerinize,karıştırıp dondurmanızın daha homojen bir yapıda olmasını sağlıyor.MSA 'nın şeflerinden,Taha Dinç,bize dondurma yapmanın en önemli noktasının,kabarması ve içine hava girmiş yani çokça karıştırılmış olması gerektiğini söyledi
Kendim yiyip de ev halkına tattırmamak olmazdı.Geldim yaptım tattırdım sıra sizde,buyrun tarife;
Malzemeler
  • 550 lt süt
  • 6 adet yumurta sarısı
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 240 gr krema
  • 3 yemek kaşığı tahin
  • 100 gr tahin helvası
Yapılışı
  1. Krema ve sütü bir çırpma teli ile karıştırarak kaynatın.
  2. Beyazlarından ayırdığınız yumurta sarılarını,şeker ile birlikte beyazlaşıp kabarana kadar mikserle karıştırın.
  3. Bu karışımın içine bir ip inceliğinde,kaynattığınız kremalı sütü akıtırken,diğer elinizle de,çırpma teli ile sürekli karıştırın.Daha sonra bu karışımı tencere ile kısık ateşe koyun ve sürekli karıştırarak,muhallebi kıvamına gelmeden ocaktan alın.
  4. İçine 3 yemek kaşığı tahini ilave edip,iyice karıştırın ve oda sıcaklığında soğumaya bırakın.
  5. Bu karışımınız soğuduğunda,eğer Tefal Dondurmacım varsa,mümkünse bir gün önceden buzlukta bekletip,soğuttuğunuz haznesine makinayı çalıştırdıktan sonra yavaşça koyup,kıvam alana kadar bırakın o karıştırsın,bu arada karıştırma işlemi devam ederken ufaladığınız tahin helvanızı da ilave edin,eğer Tefal Dondurmacım yoksa karışımı metal bir kaba alıp buzluğa kaldırın ve iyice kıvam alıp donana kadar arada sürekli karıştırın.
Afiyet olsun.Güzel bir hafta olmasını dilerim.......

3 yorum:

Banu dedi ki...

Vayy nefis bir tat olsa da yesem şimdi:)) ellerine sağlık canım...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Offf iyiymiş ama 6 yumurtanın sarısını ve de kolesterolünü ne yapacağız:)) Zaten 198'e daha yeni düşürebilmişim:)) Şaka bir yana ellerine sağlık Gülercim. Makinanı da güle güle kullan..

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Tahin helvası da var içinde ne güzel. Bu makineden elbet bir gün benim de olacak ve absürd dondurma projelerimi hayata geçirebileceğim. Ellerine sağlık Güler'im afiyet olsun.

Blog Widget by LinkWithin