Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


28 Mayıs 2009 Perşembe

Limonlu Cheesecake

Blog sahibi olduğumdan beri belki 5 belki 6 kez limonlu cheesecake yapmışımdır.Ama siteme koymak hiç nasip olmadı.Ben bu limonlu cheesecakeki o kadar çok seviyorum ki ...
O mayhoş tadını,kadifemsi yüzeyini,peynirin yerken ağzınızda bıraktığı o eşsiz tadı gerçekten çok seviyorum.Bundan önce yaptığımı tek başıma yedim diyebilirim.Üstelik de kelepçeli kalıbım oldukça büyük.Yani abartmışım biraz.Bu tarifin ayrı bir yeri var o da şu ki neredeyse ilk kez gündüz açık havada yaptığım bir tarifin resmini çekme şansını yakaladım.Onu da ayrıca anlatacağım.Şimdi gelelim tarife
Malzemeler


  • 2 paket burçak büsküvi

  • 100 gr kadar tereyağ

  • 600 gr labne peynir (200 gr lık 3 kutu kullandım)

  • 1 su bardağı tozşeker

  • 5 tatlı kaşığı buğday nişastası

  • 4 adet yumurta

  • 1 paket (küçük paketlerden 200 gr lık )krema

  • 1 limonun suyu ve kabuğunun rendesi

  • 1 paket vanilya

Yapılışı



  1. büsküvileri rondodan geçirip un haline getirin

  2. Birazcık erittiğiniz yağ ile iyice harmanlayıp altına yağlı kağıt koyduğunuz,kenarlarını tereyağ ile yağladığınız kelepçeli kalıbın (benim kalıbım 28 cm) tabanına iyice bastırarak tabanı oluşturun ve kalıbınızı buzdolabına koyun

  3. Labne peynirinizi derin bir kaba alıp mikserle iyice karıştırın

  4. Şekeri ilave edip karıştırmaya devam edin

  5. Nişasta,vanilya ve kremayı ekleyip karıştırın

  6. yumurtalarınızı teker teker kırıp karıştırın önce kırdığınız iyice karışmadan diğerini kırmayın

  7. en son limon kabuğu rendesini ve suyunu ilave edip iyice karıştırın.

  8. Karışımınızı kalıba dökmeden önce kabınızı tezgahın üstünde hafif hafif vurarak oluşan hava kabarcıklarının sönmesini sağlayın.Bu tatlınızın çatlamasını önleyecek bir önlem

  9. En son karışımı kalıbınıza döküp 170 derecede yavaş yavaş pişirin bu arada fırının kapağını açmayın

  10. Piştikten ve fırını söndürdükten sonra cheesecakeki fırından çıkarmayın bırakın fırın soğuyuncaya kadar orada kalsın.Ani ısı değişikliği de çatlamasına neden oluyor

  11. Fırından çıkardıktan sonra buzdolabında en az 8-9 saat hatta mümkünse 1 gün beklesin

Bu aslında zor bir tarif değil ama cheesecake küçük oyunları yapmazsanız size küsüp hemen çatlıyor.Bu püf noktalarını da http://cafefernando.com/turkce/ Cafe fernandonun sitesinde okudum gerçekten işe yarıyor.


Bu arada bütün malzemelerinizin oda sıcaklığına gelmiş olması gerekiyor kullanmak için.Bir de ben labne peyniri kullanmadan önce suyunu iyice süzdüm.


Sonuç mükemmeldi.Yerken acayip keyif aldığım hem hafif insanın için baymayan hem de çok lezzetli bir cheesecake
Afiyet olsun.......

12 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Nefiss gözüküyorr:))
Hım mayhoş mayhoşş ellerine sağlık canım:)

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

Nefissss görünüyor, mutlaka denemek lazım:)

Asuman la dedi ki...

Ay bi yapamadım ama en kısa zamanda denicem nasılsa artık sağlam bir kaynaktan tarifimde varr :))

fiko-yağız mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor çilek reçelini de dün akşam şekerlerini koyup buzdolabına koydum bu akşam senin tarifnle pişirilecekler sevgilerimle

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.görüntü harika eminim tadı da öyledir.

made in funda dedi ki...

benim de denemdiğim bir bu limonlusu kaldı.nefis canım nefisss.afiyet olsun...

İnci Yemek dedi ki...

öncelikle ziyaretime geldiğiniz için çok teşekkür ederim.sayfanızı dolaştım çok güzel tatlar hazırlamışsınız ellerinize sağlık
cheesecake hazırlamak hiç kısmet olmadı sizin ki muhteşem gözüküyor buradan tekrar ellerinize sağlık gene beklerim.sevgiler..

Unknown dedi ki...

Pembe tatlar gerçekten hafif mayhoş çok güzel bir lezzet
-----------------------------------------------
Esra dene mutlaka tavsiye ederim
-----------------------------------------------
Asuman yazdığım püf noktalarına dikkat edersen risksiz bir cheesecake tarifi gerçekten
-----------------------------------------------
Fikriye reçelin nasıl oldu merak ettim
-----------------------------------------------
Eylem hele kahvenin yanına çok yakışan bir tad
-----------------------------------------------
Defneylebirlikte benim favorim limonlusu tavsiye ederim
-----------------------------------------------
İnci Yemek çok teşekkür ederim siz de buyrun gelin

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar harika bir görüntü.
Nefis görünüyor.
Sevgiler.

TAZE NANE dedi ki...

Canım diken ucuyla ilgili Ege yöresinemi ait demişsin. Bütün yörelerde diken ucu yapılır. Dikenlik alanlarda bu mevsimde dikenin ucunda taze biten bir ot vardır. O toplanır, zaten mevsimi biter artık karta kaçar. Bloğumda diken ucu kavurması var bakarsan diken ucunun resminide koymuştum......
Sevgiler.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Nefis görünüyor, kelepçeli kalıptan çok muntazam çıkmış.. Becerebilir miyim acaba? Zira cheesecake'i çok severim.. Ellerine sağlık, afiyetler olsun..

Unknown dedi ki...

alıcım kelepçeliden muntazam çıkıyor endişe edecek bir durum yok yaptıklarına bakınca becerebilirmiyim sorusunun şaka olduğunu düşünüyorum
-----------------------------------------------
Taze nanem teşekkürler

Blog Widget by LinkWithin