Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


12 Mayıs 2009 Salı

Pide

Kıymalı ve yumurtalı
salamlı kaşarlı yumurtalı

tereyağlı ve kaşarlı
Hayatımda ilk kez pide yaptım ve nefis oldu.Yani eskiden yemek yapmayı çok da sevmeyen biri olarak kendimle gurur duydum diyebilirim.Ben ilk evlendiğimde ki o zaman çamaşır makinemiz merdaneli arçeliklerdendi (baya olmuş evleneli :) ) annem beni ilk çamaşır yıkarken gördüğünde ağzı açık kalmıştı dersem benim ev işleri ile ne kadar ilgili olduğum hakkında bir bilgi vermiş olurum sanırım.Okuyorum diye hiç bir iş yaptırmazdı anacığım eh ben de çok gönüllü olduğumu söyleyemem.İlk kez zeytinyağlı biber dolması yaptığımda kendimi kendimce ayrı bir yere oturtmuştum.Sanki amerikayı yeniden keşfetmiş gibi.Sonra arkadan reçeller,salçalar,yemekler derken bu noktaya geldim.Yani hamur yoğurup oklava ile açmak benim yeni tecrübelerim.Hedef büyütüyorum kendimce.
Gelelim tarife mutlaka deneyin çok güzel oldu gerçekten
Vereceğim malzemeler ile tam 11 adet pide oldu.Siz ölçüyü kendinize göre ayarlayabilirsiniz
Malzemeler
  • 2 paket instant maya
  • 1 yumurta+1 yumurtanın beyazı (sarısını pidelerin kenarlarına sürdüm)
  • 1,5 su bardak ılık süt
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 1 küçük çay bardağı sıvıyağ
  • 1,5 tatlı kaşığı tuz
  • 1.5 tatlı kaşığı şeker

İçi için

  • Kıyma
  • sivribiber
  • küp doğranmış domates
  • maydonoz
  • tereyağ
  • kaşar
  • salam
  • 1 adet soğan
  • un (5-6 su bardağı kadar)

İçini nasıl seviyorsanız öyle hazırlayabilirsiniz.Ben bir kısmını kıymalı,bir kısmını bebenin isteği doğrultusunda salamlı kaşarlı,bir kısmınıda tereyağ ve kaşarlı yaptım.

Kıyma malzemesini karnıyarık içi hazırlar gibi hazırladım.Salamlı kısmı salamları küp küp kestim,diğer kısmıda hamurun üzerine küp şeklinde kestiğim tereyağı ile beraber kaşar koydum

Hamuru yapmak için derin bir kaba mayayı,tuz ve şekeri koyup iyice bir karıştırdım.Üzerine ılık süt ile suyu koyup karıştırdıktan sonra yavaş yavaş unu ekledim.Unu hamur ele yapışmayacak ve hamur toparlanacak kadar koydum.Bu arada yağı ve yumurtayı koyup iyice ama iyice yoğurdum.Üzerine nemli bir bez örtüp hamurumu 1 saat kadar sıcak bir yerde sakladım.Bir saatin sonunda tekrar iyice yoğurup 11 adet beze yaptım ve hafif unlayarak hamuru açtım.İçini koyup kenarlarını kıvırdım kıvırdığım kenarlara yumurta sarısını sürüp yağladığım tepsilere yerleştirdim ve 200 derecede pişirdim.

Afiyet olsun

22 yorum:

Narince dedi ki...

Hıh, kim kimi yoldan çıkarıyor acep? Bu saatte, acıkmışım, pide bütün güzelliğiyle uzanmış karşımda,ne yapayım ben şimdi? Midemdem sesler yükselmeye başladı, eziyet bu eziyet. Şakayı bırakırsak, çok güzel olmuş bu pideler, ellerine sağlık.

Narince dedi ki...

Kıymalı içi karnıyarık gibi hazırladığını yazmışsın, pişirip de mi koydun?

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

çokkkk güzellll. özellikle yumurta kırmışsın ya bir tanesine , ona bayıldımm...ellerine sağlık:)

zeynebinsofrası dedi ki...

Pideleri görünce yüzümde bir gülümseme oluştu.Çünkü bende pide yaptım.:)))yarın inş.bloga koyucam.Sizinkilerde çok harika gözüküyor.Helde ilk denemeye göre.Ellerinize sağlık..

Pembe Tatlar dedi ki...

Ohh mis gibi olmuşşş yakında senden mantıda bekliyorum:))
Ellerine sağlık canım gerçekten harika gözüküyorr sevgiyle kal:)

Unknown dedi ki...

oo herkes burda buyrun hoşgeldiniz
-Necla sen benim kanıma giriyorsun vallahi senin baklavayı yapacağım kafaya koydum
-Pemelim tatlım inşallah bu gazla mantı da yaparım birgün
-Zeynep bekliyorum tarifini
-Esroş gerçekten çok lezzetliydi vallahi ben yaptım diye demiyorum

Unknown dedi ki...

Bu arada Neclacım kıymayı pişirip de koydum

Adsız dedi ki...

ARKADAŞIM ELLERİNE SAĞLIK GAYET BAŞARILI BİR ÇALIŞMA OLMUŞ,AFİYET OLSUN AYRICA BENDE ANNEMİN EVİNDE HİÇ YEMEK YAPMADIM AMA ŞİMDİ YEMEKLERİMİ BÖREKLERİMİ HERKES ÇOK BEĞENİR.SEVGİLER

Zehra Gürgen dedi ki...

Hamur açmada bende tecrübesizim.Biraz zor geliyor o iş..Ama ev yapımı dendimide insan kendisini tutamıyor.Kimbilir nasıl lezzetli pideler olmuştur. Çokta başarılı olmuşlar :)
Ellerine sağlık.

Asuman la dedi ki...

Çok leziz görünüyorlar bayılırım kaşarlı pideye hazır gibi olmuşlar ellerine sağlık

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

benim ilk yaptığım yemek spagettiydi...ay nasıl iğrençti anlatamam.acayipte havaya girmiştim ben yaptım diye:)))
bu pideler varya beni can evimden vurdu...kaşarlı salamlıların hepsini benim için ye lütfen:)))ne kötüyüm dimi bide hepsini ye diyorum kimselere vermiyorum:)
ellerine kollarına sağlık canımmm nefis olmuş nefis...
ödül olarak yıldızlı 10 puan ve kocaman kocaman öpücük veriyorum:))))

Not:ismini öğrenebilirmiyim:))))

Zeynep dedi ki...

Akşam akşam harika görünüyorlar... Tam yemek saati geliyor, çok nefis görünüyorlar. :-)))

Unknown dedi ki...

-Ferzancım analar kıyamıyor dimi?
-Zehracım öğrenmenin yaşı yok.Hele birde severek yapıyorsan
-Asumanım teşekkürler
-Zeyneplerim teşekkür ederim
-Zeynom bu arada adım Güler.Emre bebek iyi oldumu?

Zehra Gürgen dedi ki...

ne güzel iki delikanlınız var, biz daha yolun başındayız..
İnşallah bende gençkız olduğunu göreceğim :)

sevgiler

Unknown dedi ki...

Çok şükür Allah hepsine sağlıklı ömürler versin
Zaman çok çabuk geçiyor tadını çıkarın

Narince dedi ki...

Baklavnın ayrıntılarını yazdım canım, bakabilirsin. Kıymayı pişrip de koymana şaşırdım. Bir de ismini bilsem daha güzel olacak. Görüşmek üzere canım.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN dedi ki...

süper görünüyor.hazır gibi..nam nam nam :)

tüm yemekleri yapıp toplanmak lazım :)

Unknown dedi ki...

Necla çok saol canım
Mehtapçım benden ok yapalım bir kızlar toplantısı

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

tam hayalimdeki gibi bir isim çıktı...hep gül canımmmm:)
emre hala hasta,öksürük ve burun akıntısı tüm şiddetiyle devam ediyor...haftaya da küçük bir tatil planı yaptık eşimle , emre hasta nasıl olacak hiç bilmiyorum:((( sezonu açmam lazım bir an önce:))
çok öptüm gülerciğim:)
kucak dolusu sevgiler

Narince dedi ki...

Canııım, şimdi gördüm mesajını. Alttaki üç kaşık yoğurt, sağol uyardığın için. Umarım çok bekletmedim.

TAZE NANE dedi ki...

Ama çok güzel görünüyorlar....

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba, ellerinize sağlık, pideler nefis görünüyor..

Blog Widget by LinkWithin