Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


11 Haziran 2009 Perşembe

Erik Soslu Muhallebi

Herkese selam merak eden etmeyen,hatır soran sormayan,yorum yazan yazmayan herkese selam olsun.Hergün bloga birşey yazma hevesi ile eve gelip,bilgisayara ulaşamadan yatağın yolunu zor buldum.Ama aklım hep blogumdaydı.Maaşallah evde bir hareket,insan yönünden bir bereket gidiyor.Allah eksikliğini göstermesin gerçi ama çokça yoruldum doğrusu.Ankaralım geldi o gelince sağolsun arkadaşları geldi karne vakti geldi bebenin telaşı derken araya annem tarafından da küçük bir rahatsızlığı sıkıştırdık ve karşınızdayım.
Bu tarif Oktay Usta'dan süper bir lezzet içi yumuşacık tatlı bir muhallebi üzeri hafif mayhoş erik sosu.Eriklerde benim cicim tarafından Mersinden geldi.
Cici bak erikleri nasıl değerlendirdim.
Malzemeler
  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı tozşeker
  • 1 paket vanilya
  • 2 yemek kaşığı buğday nişastası
  • 2 yemek kaşığı pirinç unu

Sosu için

  • Biraz kırmızı erik
  • 1 su bardağı tozşeker
  • biraz tarçın

Yapılışı

Muhallebi malzemelerini derin bir tencerede iyice karıştırarak pişirin.Karıştırmaya hiç ara vermeyin ki topaklanmasın.Ben muhallebiyi cuplara koydum ama isterseniz bir borcama da koyabilirsiniz.

Erik sosu için de erikleri çekirdeklerini çıkarıp doğradım ve şeker ile birazcık pişirdim içine çok az tarçın koydum.Soğuyan muhallebinin üzerine sosu döktüm biraz soğuyunca dolaba koydum.

Dedim ya yumuşacık tatlı bir muhallebi ve hafif mayhoş erik tadı ile tam bir yaz tatlısı oldu çok hafif mide yormayan cinsten.Bunu dondurma veya farklı soslarla da servis edebilirsiniz.

Afiyet olsun




9 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Canaıam ya yazını iki defa okudum az ve öz anlatmışın o kıscık yere herşeyi nasıl sığdırdı diye dönüp tekrar baktım maşşalh :)))
Muhallebin harika canım ellerine sağlık:)

Unknown dedi ki...

Pembelim 3 tane dev adamla yaşayınca ister istemez herşeyin kısa yolunu keşfediyorsun
saol canım

made in funda dedi ki...

nefis bir görüntüsüs var.ellerine sağlık canım..

Ordanburdanhayattan dedi ki...

ellerine sağlık, ben de eriğin o mayhoş tadına bayılırım. muhallebiyle de güzel olmuştur eminim.sevgiler

mutfaktakizaman dedi ki...

harika bir goruntusu var canimm ellerine saglik kosusturmalar icersinde bizide unutmamissin canim super bir tempo;)

Asuman la dedi ki...

çok lezzetli olduğu görüntsünden belli sunumunda çok şık olmuş.Erik sosunun altındaki muhallebiyi bende sık sık yapıyorum resmen kurtarıcıdır.istediğiniz her hangi bişeyle birleştire bilirsiniz ellerine sağlık..sevgiler

Zeynep dedi ki...

Sanırım oğluşun bugün karne alacak...
Harika bir tatil başlıyor. keşke bizlerde yazın tatil yapsak, okuldayken değerini bilememişiz tatilin. Tatlında tam bana göre ama bizim evde sütlü tatlı seven benden başka olmadığından pek yapamıyorum. Ama size afiyet,şeker olsun....

Unknown dedi ki...

defneylebirlikte çok teşekkürler
-----------------------------------------------
Yasemincim gerçekten çok hafif bir yaz tatlısı oldu teşekkürler
----------------------------------------------
mutfaktakizaman teşekkürler vallahi aklım hep blogumda hep birşeyler yazayım yazanları okuyayım istiyorum ama bu kadarına yetişebiliyorum
----------------------------------------------
Asumancım kesinlikle muhallebinin kıvamı da o kadar güzeldi ki bu ölçüyü unutmamak lazım
---------------------------------------------
Zeynepçim evet bebem karne alacak bugün Allahın izni ile inşallah darısı başına tatlım
yazın sütlü tatlılar hafif oluyor bir de bizimkiler maaşallah ayırt etmediklerinden o konuda çok rahatım

aleyna dedi ki...

canım çok güzel bir tarif.bizim bahçemizde var bu eriklerden.en yakın zamanda denemeliyim.sevgiler

Blog Widget by LinkWithin