Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


6 Haziran 2009 Cumartesi

Yoğurt

Öncelikle herkese merhaba.

6 gündür bloguma yeni tarif ekleyemedim,arkadaşlarımı takip edemedim bu nedenle çok üzgünüm.Herkesi çok özledim.Fakat çok yoğun bir haftadan geçtim.Bu arada işin dışında başka koşturmalarım oldu,biraz sağlık sorunları ile uğraştım.Çok şükür şimdi biraz toparladık durumu Allah çaresiz hastalıklar vermesin.Allah doktorlarımıza da güç kuvvet versin.
Bu arada bilenler biliyordur eskiden öyle bakkaldan (bakkal diyorum çünkü eskiden şimdiki gibi marketler yok denilecek kadar azdı belki de yoktu ya da varsa ben bilmiyordum mahalle bakkallarından alınırdı ihtiyaçlar) yoğurt süt alınmazdı mahallenin sütçü amcaları vardı güğümle kapınıza gelirdi,tencerenizi uzatırdınız elindeki 1 lt lik ölçüye sizin isteğiniz doğrultusunda doldurup artık 1 lt mi 2 lt remi doldurduğu sütü uzattığınız tencereye doldururdu.Annem o sütü ince bir tülbentle süzer hemen ateşe koyar kaşıkla karıştıra karıştıra arada kaşıkla sütü havaya savurarak iyice kaynatır ve kullanırdı.
Bunu yaşayanlar için bu küçük bir nostalji olmuştur ama sonra mahallede omuzundaki uzun sopaya takılı iki büyük tepsi içinde yoğut satan amcalar vardı onlar da mahalleye geldiğinde hanımlar ellerinde tabakları ile aşağıya iner kilo ile yoğut alırdı.Yoğurtçu amca elindeki küçük bir kürek yardımı ile kalıp şeklindeki yoğurdu tabağınıza hassasça bırakırdı.
Mahalle sütçülerimiz de,Yoğurtçu amcalarımız da tarih oldu kayboldu gitti.
Ama üzülmeyin artık sütçü Aysun Hanımımız var.İçim çok rahat sütçü diyorum çünkü Aysun Hanım da kendisine öyle diyor.Kendisini Sibelin kahvesi ve yanılmıyorsam ordan burdan hayattan sitelerini okurken keşfettim.(Yanlış yazıyorsam lütfen beni düzeltin)Hemen mail atıp sistemin işleyişi hakkında biraz bilgi aldım haftanın belli günleri belirli bölgelere dağıtım yapıyorlar.http://aysunthesutcu.blogspot.com/bu adresten kendisine ulaşabilirsiniz
Ben ulaştım ve tam bir süt delisi oldum.
2. kere aldım bu günlerde ilk aldığım 5 lt sütün 3 lt sini yoğurt yaptım 3 litre ılık süte (serçe parmağınızın dayanabildiği sıcaklıkta) 3 yemek kaşığı yoğurdu oda sıcaklığına geldikten sonra ılık süt ile biraz karıştırıp süte iyice karıştırdım ve iyice sardım üzerine battaniye örtüp yaklaşık 6-7 saat kadar mayalanmaya bıraktım.Sonra onu alıp buzdolabına koydum bir gün sonra da yemeğe başladık.Üzerinde kaymak olan nefis bir yoğurt oldu.Bu arada marketlerden aldığınız gibi bir yoğurt bekliyorsanız hayal kırıklığı yaşarsınız bu tabiki içinde katkı olmadığından biraz daha sulu ama son derece tatlı ve tabiki temiz,tanıdık bir lezzet çok güzeldi.
Bir denemenizi tavsiye ederim.Evde yoğurt mayalamak da çok heyecan verici ve azıcık da insanı eskiye götüren bir duygu denemeye değer


5 yorum:

Pembe Tatlar dedi ki...

Amin canım beterin beteri var rabbim çaresiz det vermesin:))
Ellerine sağlık canım mutlu hafta sonları:)

Narince dedi ki...

Gülerciğim çok çok geçmiş olsun, umarım şimdi daha iyisindir. Ben de yoğurdumu evde kendim yapıyorum. Hele cumaları kapıma kadar gelen bir amca var ki, taaa Çorum'dan süzme yoğurt getiriyor, çok memnunum, tertemiz, katkısız. Eşim hazır yoğurtları yemiyor zaten, en iyisini yapıyorsun, afiyetle tüketin. Mutlu pazarlar canım.

made in funda dedi ki...

geçmiş olsun canım...bu aralar herkes hasta...yoğurt eminim nefis olmuştur.ellerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

pembelim çok teşekkür ederim
-----------------------------------------------
Neclacım çok saol canım.Çok şükür iyiyim oğlum da geldi Ankara dan.Ah o amca bize de gelse ne güzel kendi yaptığın tamamen ayrı bir lezzet yazımda sözünü ettiğim Aysun Hanım'ın sütleri de gerçekten çok güzel bu sabah o sütün kaymağı ile ballı kaymaklı bir kahvaltı ettik hatta
-----------------------------------------------
defneylebirlikte çok teşekkürler çok güzel oldu gerçekten

nalan dedi ki...

dünya hakikaten küçük !
ben de aysun'dan süt alıyorum. artık aileden oldu artık biizm için. ofisteki arkadaşlar da almaya başladılar. bebekleri olanlar özellikle çok memnun oluyorlar, bebeğe mis gibi gerçek süt içirip yoğurt yedirebilmek hele de istanbul gibi bir yerde...
ah o kaymak kısmı pek fena. kuzenim benim eve gelir gelmez önce buzdolabına saldırıyor. bana gelirken fırından pide almayı ihmal etmiyor tabi. pidenin arasına kaymak bir de arkadaşımın van'dan getirdiği bal :)
hatta dün akşam iyice ilerlettim işi, sütten lor yaptım ! üstüe taze nane yaprakları, biraz sızma zeytinyağı :)

Blog Widget by LinkWithin