Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


17 Haziran 2009 Çarşamba

Fincanda Kek

Mükemmel sonuç

Piştikten sonra


Pişme aşamasında





Bu hafta izinliyim blogumla daha fazla ilgilenip arkadaşlarımı daha fazla ziyaret ederim hevesime rağmen bu isteğimi uygulama şansım olmuyor fazla.İzinliyim ama buna ben tatildeyim değil de evdekiler tatilde diyebilirim.Hani ben izinliyim çalışmıyorum ya ee sen nasılsa izinlisin deyip ev halkı yan gelip yattı.Aslında Ankaralım için izin aldım onunla ve bebemle biraz daha fazla zaman geçireyim sabahları birlikte kahvaltı edelim falan diye.Fakat sağolsunlar onların yataktan kalktığı zaman öğlen yemeği saatine yaklaşmış olduğundan ben sabahları kahvaltımı hazırlayıp serin serin esen rüzgar eşliğinde gazetemi evire çevire okuyarak tek başıma kahvaltı ediyorum.Arkasından bir de kahve yapıyorum kendime miss.


Bu arada bu keki belki bilenleriniz vardır bana bir arkadaşım bu tarifi mail olarak atmış bende prınt edip çantama koymuşum.Geçen akşam çantamı karıştırırken elime geldi,bu arada birden bu tarifi uygulama hevesi de geldi kolları sıvadım girdim güzel mutfağıma.Hemencecik yapıverdim ama saat çok geç olduğundan ve fazlaca da uykum geldiğinden sunum aşamasını istediğim gibi yapamadım.Aslında piştikten sonra güzel bir çikolatalı sos ile servis mükemmel olurdu ama ben vişne reçeli ile resimledim.


Malzemeler



  • 1 yumurta

  • 1.5 çay bardağı şeker

  • 1 çay bardağı süt

  • 2 çay bardağı un

  • vanilya

  • kabartma tozu

Yapılışı


Önce şeker ile yumurtayı krema kıvamı alıncaya kadar karıştırın.Daha sonra diğer malzemeleri ilave ederek karıştırın.İçlerini sıvıyağ ile yağladığınız fincanların yarısına gelecek kadar harcınızı pay ediniz.Büyük bir tencereye fincanları yerleştirip,tencereye fincanların yarısına gelecek kadar ılık su koyunuz.Daha sonra tencerenin altını yakıp harlı ateşte suyun kaynamasını sağlayınız.Bundan sonraki aşama önemli tencerenin ağzına temiz bir bez örtüp (kapaktan buharların keke akmaması için)tencerenin kapağını kapatıp ateşi kısık ateş ayarına getirin ve ilk 20/25 dakika kapağı hiç açmayın.


Dakika dolup da kapağı açtığınızda bir şok yaşayacaksınız hazır olun.Fincanın yarısına kadar koyduğunuz kek harcı kabarıp o kadar yükselmiş ki örttüğünüz beze değmiş.Bundan sonra kapak açık olarak pişirmeye devam edin ben yarım saat kadar daha pişirdim.


Sünger gibi yumuşacık pamuk gibi keklerim oldu.Keke bastırıyorsunuz,hooooppp yükselip eski halini alıyor.Mutlaka deneyin derim.Bu ölçüler ile gördüğünüz fincanlar ile 5 adet kekim oldu.


Aslında ben çok ani karar verip yaptığım için yaratıcılığımı devreye sokamadım.İsterseniz içine damla çikolata koyabilirsiniz ya da limon kabuğu rendeleyebilirsiniz.Bu kekler ile küçük pastalar yapabilirsiniz.Ben ilk kez böyle bir kek denedim sonuçtan çok memnun kaldım eee gerisi de size kalmış afiyet olsun


Bu arada fincandan da çok kolayca çıktı Sabah kalktığımda boş fincanlar mutfakta setin üzerine dizilmişlerdi.


14 yorum:

Seda'nın günlüğü dedi ki...

Çok güzel kabarmış canım. Tatilinde sakinlik içerisinde bir kahve bile nasıl dinlendiriyor dimi. Sağlıcakla kal.
Sevgiler

Narince dedi ki...

Herkes evde olunca hiç iş bitmiyor. Yumuşacık kekler kendini belli ediyor. Ankaralın da gelmiş, gözün aydın olsun. Mutlu günler canım.

İnci Yemek dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel gözüküyor bende
hazırlamıştım bu keki artık favorilerimin arasına girdi acil kek için bire bir oluyor.
iyiki denemişsiniz.ayrıca iyi dinlenmeler:)
annelere dinlence yok ama,mutlu ve huzurlu olduktan sonra beden yorgunluğu nedir ki
değilmi.sıcacık sevgiler..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

Çoook hoşuma gidiyor bu fincan kekler...ben heyecandan 20-25 dakika nasıl beklerim hiç bilmiyorum:)))puf puf görünüyor ,tam benim sevdiğim gibi:))ellerine kollarına sağlık canımmm nefisss olmuş.
izinde olmana da çok sevindim.çok iş yapma dinlen bol bol canım:)
ev işini yapıyorum yapıyorum hiç bitmiyor çözemedim bir türlü:))
kocamaaaan öptümmmmm

Adsız dedi ki...

canım eline koluna sağlık çok güzel bi görüntüsü var en yakın zaman da ben de deniycem.sevgiler...

Ballı Cimcime dedi ki...

İnanamıyorummm ablacım, ne kadar güzel pofuduk pofuduk kekler böyle, ellerine sağlık... Yılın en güzel ve enteresan kek tarifi ödülünü hak ediyor, mutlaka denemeliyim çoook teşekkürler, Sevgilerimle...

Pembe Tatlar dedi ki...

Sıradaki tarif bu:)))
Çok merak ediyorum en kısa zamanda deneyeceğim ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Sedacım sahiden öyle güzel kabardıki ben de şaşırdım
-----------------------------------------------
Neclacım çok saol canım
-----------------------------------------------
İnci Hanım kesinlikle doğru söylüyorsunuz
-----------------------------------------------
Zeynepçim emin ol çalışırken herşey daha düzenliydi evde olunca iş hiç bitmiyor ama yine de çok keyifli evde olmak en çok da sabah erken kalkıp sessizlikte şöyle bir kahve keyfi yapmak herşeye değiyor
----------------------------------------------
Ferzancım mutlaka dene pişman olmassın
----------------------------------------------
Cimcime öyle bir ödül olsa ne hoş olurdu dimi kekler yarışıyor :)
----------------------------------------------
Pembelim denemelisin mutlaka

made in funda dedi ki...

BEN DE DENEMİŞTİM AMA RESMİM SİLİNDİĞİNDEN YAYINLAYAMAMIŞTIM..AMA GÜZEL OLUYOR GERÇEKTEN.ELLERİNE SAĞLIK CANIM..

ipek dedi ki...

Ben de fincan keki kakaolu denemiştim. Çok beğenmiştim doğrusu. Yapısı çok güzel oluyor, tadı ayrı güzel. Ellerine sağlık.

mutfaktakizaman dedi ki...

dahaa nee,??:)) cok harika bir sunum olmus canimm nefiss gorunuyorr ellerine saglik nasilda kabarmis pufuduk pufuduk bende cokk merak ediyorummm sira ona gelemedii dahaa;)))

eyerhagu dedi ki...

slm canım kekler süper görünüyor ben kakaolusunu yapmıştım sadeside güzel olmuştur eminim en kısa sürede yapacağım... ferzan'a gönderdiğim takıları beğenmene sevindim...canım sağolsun iste hemen göndereyim :)sevgilerimle

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

en kısa zamanda denemeliyim ellerine sağlık canım çok güzel görünüyorlar

VOLKAN - KALDERA dedi ki...

Denedim, bayıldım ve yazdım :)
Teşekkür ederim...

Blog Widget by LinkWithin