Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


19 Haziran 2009 Cuma

Kaymaçina

Herkese günaydın,bu sabah güzel bir tatlı tarifi vereyim istedim
Bu tatlı rumeli tatlısı ya da arnavut tatlısı olarak geçiyor.Aslında arnavutların buna benzer bir tatlısı olduğunu biliyorum ama onlar kumüştuar diyorlar ve bu tatlı harcını bir kat açtıkları bir yufkayı (hamuru kendileri açıyorlar) tepsinin zeminine serip harcı öyle döküyorlar.Bu benim bu tatlı için size verebileceğim küçük bir bilgi daha fazla bilgiye sahip olanınız varsa ve paylaşırsa sevinirim.
Yazdığım her tarife deneyin çok güzel gibi ısrarcı yazılar yazıyorum ama bu gerçekten yine söylüyorum çok hafif.insanı yormayan.lezzetli ve kesinlikle yumurta yumurta kokmayan bir tatlı
Malzemeler
  • 4 su bardağı süt
  • 6 yumurta
  • 1.5 su bardağı esmer şeker
  • 2 paket vanilya

Yapılışı

Sütü tencereye koyup şekeri ilave ederek birazcık ılıklaştırın.Daha sonra başka bir yerde iyice çırptığınız yumurtaları süte ilave ederek iyice karıştırın ve fırınlayacağınız kaba boşaltıp fırına verin.Burada önemli olan bu tatlının az sıcaklıkta 150 derece gibi uzun sürede pişmesi.Süre vermiyorum,tatlının üzeri altın sarısı olana kadar fırında pişirmeye devam edin.

Afiyet olsun

(Bu arada bu ölçüler Oktay Ustadan)



11 yorum:

Unknown dedi ki...

değişikmiş hiç duymamıştım yufka içindede güzel olabilir onuda duymamıştım denemek lazım ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

merhaba canımmmmmm:)
oh iyi ki izindesin,ben çok seviniyorum valla. yaşasın diyorum gülerim yeni tarif eklemiş:)))hemen koşup yorum yazayım diyorum:)))
bu tatlıyı duydum fakat hiç tatmadım.
hakikaten lezzetli görünüyor. yumurta kokmaması da çok iyi. ben de hiç sevmem yumurta kokusu...yazın hiç çekilmiyor:)
biran önce denemem lazım bu tatlıyı:)

ellerine kollarına sağlık canım,
nefisss görünüyor
çok çok çok kocaman öptümmmm

cimcime dedi ki...

Güzel blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, selamlar.

Ballı Cimcime dedi ki...

Ne güzelll de olmuş ellerinize sağlık, revaniyi sırf yumurta kokuyor diye pek sevemedim ama bu tatlıyı secevceğim kesin:) Sevgiler..

Zeynep dedi ki...

Bundan birkaç hafta önce ofiste bir arkadaşım bahsetmişti bu tatlıdan. Hiç yemedim. Bu kadar çok yumurta olması beni korkutmuştu. Görüntüsü güzel olmuş, afiyet olsun...

Pembe Tatlar dedi ki...

Kesinlikle harika bir tatlı olmuşş ..
Ellerine sağlık canım hayırlı cumalar

Seyda Yalvaç dedi ki...

Ben denedim. Güler sayesinde. Nefis oluyor. Hiç yumurta kokmuyor ve acayip hafif.

Esra'nın Mutfağı dedi ki...

ama 6 yumurtayı görünce insan denemeye korkuyor. yine de senin hatrına denemeli.

made in funda dedi ki...

canım çok değişik çok harika bir tatlıya benziyor.ellerine sağlık.mutlaka denenmeli bence de...afiyet bal şeker olsun...

Unknown dedi ki...

bütün arkadaşlarıma değerli yorumları için çok teşekkür ediyorum.
Seydacım canım arkadaşım seni çok seviyorum huysuz ve tatlı kadın

bi dost dedi ki...

vanilya nerde peki?

Blog Widget by LinkWithin