Yeni Adresimiz Kendimceyemek.com

Merhabalar..

Uzun süredir kendimceyemek.blogspot.com adresinden yazılarımı paylaştığım bloguma artık www.kendimceyemek.com adresinden devam edeceğim.

Yeni adresimizi Sık Kullanılanlara eklemeyi unutmayınız.

Ayrıca altta ki Google+ sayfamızı da beğenerek tariflerimi ve yazılarımı Google+ üzerinden de takip edebilirsiniz.


Google+ Sayfamız

30 Haziran 2009 Salı

Kudretullah

Sürekli yeni bir şeyler deneme,yeme ve yedirme hevesim var bir türlü frene basamıyorum.Bilmem bu durumda kaç kilo olacağız.Fakat diyorum ya bu blog işini çok sevdim.Blogun başına oturduğum zaman biraz o arkadaşa biraz bu arkadaşa derken çok keyifli bir zaman geçiriyorum.Oysa işim gereği zaten bütün gün bilgisayarlarla haşır neşir olduğumdan eve gelince bırakın bilgisayarın başına oturmayı yanından bile geçmezdim.Şimdi bebeyi bilgisayardan kaldırıp ben oturuyorum bu durum onun tabiki hiç hoşuna gitmiyor bu gidişle bana bir laptop armağan eden olur mu acaba?Mesaj yerine gider inşallah.Bu arada bütün blogcu arkadaşlar birer ikişer tatile çıkıyorlar.Bloglar arası bir sessizlik hakim.Yazı beklerken işte haziran bitti bile.

Bu arada bu tarif de ilk kez denediğim ve sonuçtan çok ama çok memnun kaldığımız bir tarif.Şu sıcaklarda hem hafif,hem de serin serin bir tatlı.Aslında tatlı mı yoksa kek mi demeli bilemedim.

Çünkü altı kek üstü tatlı yani krem karamel.Ama denemenizi şiddetle öneririm.


Malzemeler


Karamel için


  • yarım su bardağı şeker

Krema için



  • 1/2 kg süt

  • 3 yemek kaşığı şeker

  • 4 yumurta

  • vanilya

  • limon kabuğu rendesi

Kek için



  • 3 yumurta

  • 1.5 su bardağı un

  • 1 su bardağı şeker

  • 3 yemek kaşığı kakao

  • 1/2 su bardağı süt

  • 1/2 su bardağı sıvıyağ

  • 1 paket kabartma tozu

  • vanilya

  • limon kabuğu rendesi

Yapılışı



  1. Karamel için bir tencereye şekeri koyup kısık ateşte eritin ama dikkat edin fazla karartmayın çünkü ateşten indirdikten sonra da birazcık kararıyor o zaman karamel acı bir tat alıyor.

  2. Hazırlanan karameli normal bir kek kalıbının tabanına dökün (kalıbın normal olmasından kasıt teflon ya da normal bildiğiniz kek kalıplarından olması yani şu silikonlardan falan değil

  3. Krema için bütün malzemeleri bir kaba koyup iyice bir karıştırın

  4. Hazırlanan kremayı da kalıba karamelin üzerine dökün

  5. Daha sonra kek için bütün malzemeleri normal bildiğiniz kek hamurunu hazırladığınız biçimde mikserle karıştırın.(yani önce yumurta ve şekeri sonra diğer sıvıları en son katı malzemeleri çırpın)

  6. Hazırlanan kek hamurunu da kalıba kremanın üzerine dökün.

  7. Sonra kalıbınızı büyük bir tepsiye oturtun ve tepsiye kalıbın yarısına gelecek kadar su koyun.Bu pişirme yöntemi kremanın pişmesi için aynı krem karameli pişirdiğimiz gibi

  8. Önceden ısıttığınız 170 derecelik fırında (ben 45 dakika kadar pişirdim herkes kendi fırınının pişirme ayarını bilir)pişirin

  9. Aynen keki pişirdiğinizde kontrol ettiğiniz gibi kontrol edin kek piştiğinde fırından çıkarıp oda sıcaklığına gelene kadar bekletin.Sonra buzdolabına koyup bir gece de toparlanması için izin verin.Ertesi gün kalıptan çıkarıp soğuk olarak servis edin.

Bu öyle bir mucize ki hazırladığınız malzemeleri kalıba döktüğünüzde hepsi birbirine karışıyor eyvah diyorsunuz.Fakat piştiğinde hokus pokus bu şekilde hepsi birbirinden ayrılmış ayrı ayrı katmanlar halinde pişmiş nefis bir tatlı olarak huzurunuza çıkıyor.


Afiyet olsun


Bu tarifi kekevi.com dan aldım oraya da bakabilirsiniz


15 yorum:

pembe tatlar dedi ki...

Canım sana aynen katılıyorum eskiden haftada bir pc başına geçen ben şimdi kalkmıyorum çok zevkli sanki komşuya arkadaş ziyaretne gider gibi:)))
Elerine sağlık çok değişik bir tariff ama nefis gözüküyor...

İnci Yemek dedi ki...

canım ben buradayım merak etme seni sadece izliyorum malum ders çalışıyoruz beni epey sersemletiyor kız birde yazacak halim kalmıyor neyse son iki gün kaldı tatlı nefis olmuş görüntü öyle malzemeler öyle ayrıntılı tarif daha ne söyleyeyim muhteşem ellerine sağlık
bizim evdekilerde bağırıp duruyor şişmanladık diye :)bu tarifi mutlaka denemem gerekir çok güzel gözüküyor zira bende misafir çağırır
onlara yediririm:)çareler tükenmez değilmi:)
kocaman sevgiler..

ORDAN BURDAN HAYATTAN dedi ki...

wovvvv ben de yapmıştım kendime doğumgünümde. çok severim krem karameli ve çok beğenilmişti evde. ben tarifimi adaşımdan almıştım ama tekrar denemeye korkuyorum biraz. seninki de harika çıkmış kalıptan, ellerine sağlık

fikriye dedi ki...

ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor bende karışmıyorlarmı diye düşünürken evabımı aldım sağol canım sevgilerimle

Eylem dedi ki...

oglum uyudugunda kitabımı elime alır okurdum ve müthiş zevk alırdım.yine akuyorum ama bunu yanında bilgisayar ve tanıştıgım arkadaşlarımda beni çok mutlu ediyor.

Zeynep dedi ki...

ziyaretler iyi hoşta ah birde tadına bakabilsek:)))şimdi şundan bir dilim yesem de öyle yorum yapsam daha iyi olmazmıydı:)))
bu ne güzel bir görüntü böyle...ellerine kollarına sağlık canımmm nefis olmuş nefis.
afiyet bal olsun size
çok çok çok kocaman öpüyorum.
sevgiler

degisiktatlar dedi ki...

Canım nefis bir tarif.Çok güzel görünüyor.Hele Bu yaz sıcağında soğuk soğuk ne iyi gider.

Evet herkes tatile gitti bir sessizlik hakim bloglarda..

İyi Geceler Canım

lemanice dedi ki...

bismillah.ilk defa duydum bu adı.kudretullah:)))))))))))))))))))ama çok hoş görünüyor ellerine sağlık canım.

ALEYNA dedi ki...

ÇOK BEĞENDİM BU TARİFİ.DENEMELİYİM MUTLAK.SEVGİLER

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim ellerine saglik nefis görünüyor muhtesem bir görüntü .Ziyaretin beni memnun etti tesekkürler seni öpüyorum sevgiyle kal .

TAZE NANE dedi ki...

Ellerinize sağlık.
Ne kadar güzel bir görüntüsü var.
Çok harika.
Sevgiler.

NarincE dedi ki...

Adı da değişik, kendi de. Komşum, ellerine sağlık.

Kurdele Nakışı dedi ki...

gerçekten başından tarifi okurken yok ya bu kek karmaşık birşey olur demiştim alttaki açıklamadan sonra yapmaya karar verdim ... bu arada kim sorarsa diyetteyim :)))

Kurdele Nakışı dedi ki...

arkadaşım ya bir not düşmek bukadarmı zor olur inatla yorumu yazmayı sürdürdüm sistemin pes etti ;)

humeyra dedi ki...

Çok hoş birşeye benziyor. Kopyalayıp yapılacaklar listesine yapıştırmalıyım. Ellerinize sağlık :)

Blog Widget by LinkWithin